Hoppa till innehåll

Droger I Samhället


Gäst Trajzan
 Dela

Rekommendera inlägg

Ok...nu har folk flera gånger sagt att cannabis inte är lika farligt som alkohol och tobak men att alkohol och tobak är tillåtet pga. tradition. Och det tror ajg stämmer, ni säger att man inte blir beroende av cannabis, och det är inte farligt i små mängder, det kan ajg hålla med om.

 

Men att ni säger att det är anledningar till att tillåtat det? Vadå, så ni menar att det inte räcker med tobak och alkohol? Eller vad? Ni som är för en legalisering av cannabis...kan ni inte då ta en cigg istället om ni nu ska förstöra kroppen med något eller en sup? Varför är det så viktigt att skaffa fler sätt att förstöra kroppen på? För att det är inte nyttigt me cannabis.

 

Soad_token

Vi vill helt enkelt att tobak ska ersättas med cannabis. Så istället för att folk går på stan och röker tobak, kan dem röka cannabis. Varje år dör hundratusentals människor av överdos av tobak. Så om tobak ersätts, så kommer hundratusentals, kanske till och med någon miljon liv per år att överleva istället för att dö.

 

Varför ersätta tobak med något då? är väl onödigt om du nu får bort all tobak så är det väl ingen idée att börja med cannabis?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ok...nu har folk flera gånger sagt att cannabis inte är lika farligt som alkohol och tobak men att alkohol och tobak är tillåtet pga. tradition. Och det tror ajg stämmer, ni säger att man inte blir beroende av cannabis, och det är inte farligt i små mängder, det kan ajg hålla med om.

 

Men att ni säger att det är anledningar till att tillåtat det? Vadå, så ni menar att det inte räcker med tobak och alkohol? Eller vad? Ni som är för en legalisering av cannabis...kan ni inte då ta en cigg istället om ni nu ska förstöra kroppen med något eller en sup? Varför är det så viktigt att skaffa fler sätt att förstöra kroppen på? För att det är inte nyttigt me cannabis.

 

Soad_token

Vi vill helt enkelt att tobak ska ersättas med cannabis. Så istället för att folk går på stan och röker tobak, kan dem röka cannabis. Varje år dör hundratusentals människor av överdos av tobak. Så om tobak ersätts, så kommer hundratusentals, kanske till och med någon miljon liv per år att överleva istället för att dö.

 

Jag förstår inte riktigt hur du resonerar... Personer som röker gör det för att stilla sitt nikotinsug, att röka cannabis hjälper inte mot det. Och även om massvis med personer gick runt och rökte joints istället för tobak så skulle det innebära att halva Stockholm vore höga. Låter inte som en bra idé i mina öron.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Att "byta ut" tobak mot cannabis är som att byta oljeberoende mot uranberoende. Båda är lika illa och om man lyckas avskaffa det ena är det ju ingen vita med att skaffa komplement till detta. Både alkohol och tobak bör förbjudas UTAN KOMPLEMENT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt,cannabis är mindre farligt men inte helt ofarligt.Skulle man byta ut tobak mot cannabis skulle nog inte det hjälpa särskilt mycket ändå.Cannabis skulle antagligen vara billigare och då skulle allt fler börja röka.Dessutom kommer ju det alltid finnas dom som langar.Så för att förbättra det så ska man ju ta bort tobak och allt sånt där skit.

 

Kort Sammanfattning:Ner med tobak och cannabis,in med grönsaker!

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legalisera cannabis!

 

Det "farligaste" med cannabis är att man tvingas umgås/handla med kriminella och lätt hamnar i fel umgänge. Langarna försöker ofta trycka på en andra saker som H och tjack och det är då det börjar gå åt h*lvete. En legalisering betyder att vi kan sitta på våra caféer och puffa utan att stödja den organiserade brottsligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Legalisera cannabis!

 

Det "farligaste" med cannabis är att man tvingas umgås/handla med kriminella och lätt hamnar i fel umgänge. Langarna försöker ofta trycka på en andra saker som H och tjack och det är då det börjar gå åt h*lvete. En legalisering betyder att vi kan sitta på våra caféer och puffa utan att stödja den organiserade brottsligheten.

Verkligen?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis#Ruseffekter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att "byta ut" tobak mot cannabis är som att byta oljeberoende mot uranberoende. Båda är lika illa och om man lyckas avskaffa det ena är det ju ingen vita med att skaffa komplement till detta. Både alkohol och tobak bör förbjudas UTAN KOMPLEMENT.

Öhh...va vare det för jämförning?! Uran är betydligt mycket bättre än vad olja är, du har inga utsläpp och du kan skicka ut slaggprodukterna från uran i rymden med en sond om man inte vill ha det på jorden efter som det blir så pass små mängder.

 

Men jag håller med om att byta ut tobak mot cannabis är en totalt dum idé, om man blir av med tobaken, varför ta i något nytt och hälsovådligt? :s

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Att "byta ut" tobak mot cannabis är som att byta oljeberoende mot uranberoende. Båda är lika illa och om man lyckas avskaffa det ena är det ju ingen vita med att skaffa komplement till detta. Både alkohol och tobak bör förbjudas UTAN KOMPLEMENT.

Öhh...va vare det för jämförning?! Uran är betydligt mycket bättre än vad olja är, du har inga utsläpp och du kan skicka ut slaggprodukterna från uran i rymden med en sond om man inte vill ha det på jorden efter som det blir så pass små mängder.

 

Men jag håller med om att byta ut tobak mot cannabis är en totalt dum idé, om man blir av med tobaken, varför ta i något nytt och hälsovådligt? :s

 

Soad_token

 

Jag vill bara påpeka att uran minst lika illa som olja med tanke på utsläppen. Bara användningen av uran värmer vattendragen och atmosfären. Eftersom det är vi (dumma) människor som använder uran är det också vi som skall förgiftas av det och inte slänga ut det i rymden. Det är fegt att inte våga stå för det man gjort; lite av vad små barn gör om de råkar ha sönder något; de gömmer det under sängen/skåpet/mattan etc. Dessutom är det ytterst oklokt att börja använda rymden som soptipp med tanke på att det finns liv på andra planeter. Hur skulle du tycka om en kapsel med använt uran damp ner på din gård?

 

Förbud mot tobak och alkohol är önskvärt, men föga troligt. Jag kan se framför mig ett tobaksförbud i framtiden, men alkoholen kommer det att bli svårare med, tyvärr.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att "byta ut" tobak mot cannabis är som att byta oljeberoende mot uranberoende. Båda är lika illa och om man lyckas avskaffa det ena är det ju ingen vita med att skaffa komplement till detta. Både alkohol och tobak bör förbjudas UTAN KOMPLEMENT.

 

Öhh...va vare det för jämförning?! Uran är betydligt mycket bättre än vad olja är, du har inga utsläpp och du kan skicka ut slaggprodukterna från uran i rymden med en sond om man inte vill ha det på jorden efter som det blir så pass små mängder.

 

Men jag håller med om att byta ut tobak mot cannabis är en totalt dum idé, om man blir av med tobaken, varför ta i något nytt och hälsovådligt? :s

 

Soad_token

 

Jag vill bara påpeka att uran minst lika illa som olja med tanke på utsläppen. Bara användningen av uran värmer vattendragen och atmosfären. Eftersom det är vi (dumma) människor som använder uran är det också vi som skall förgiftas av det och inte slänga ut det i rymden. Det är fegt att inte våga stå för det man gjort; lite av vad små barn gör om de råkar ha sönder något; de gömmer det under sängen/skåpet/mattan etc. Dessutom är det ytterst oklokt att börja använda rymden som soptipp med tanke på att det finns liv på andra planeter. Hur skulle du tycka om en kapsel med använt uran damp ner på din gård?

 

Förbud mot tobak och alkohol är önskvärt, men föga troligt. Jag kan se framför mig ett tobaksförbud i framtiden, men alkoholen kommer det att bli svårare med, tyvärr.

 

 

Ja du, att värma upp genomsintstemperaturen på havsvattnet genom att man släpper ut kylvattnet i havet igen är ju absurt!!! Du har ingen aning om vad du snackar om, det finns så mkt vatten så att solen hinner dö ut innan vi ens hinner börja värma upp östersjön!! Och att uppvärmningen skulle bli större är ju också skit prat, att sluta elda med olja skulle ju göra att temperatur påverkan sjönk drastiskt (jag menar man eldar i 200 grader Celsius).

Det är ju inte värme energin i sig som är farlig utan att man har en massa gifter i avgaserna som påverkar miljön och gör att temperaturen stiger.

 

Att skicka ut uran i rymden är inget problem, vi har inte sett skymten av liv någonstans, vi kan inte resa så långt att vi skulle stöta på någon annan livsform, plus att vi inte behöver skicka det så långt, räcker om man skickar de till Merkurius. Vilket vi vet är obebodd.

 

Jag vet att jag hamnade oftopic här men så blir det ibland, ber om ursäkt.

 

OT: Som sagt, om man blir av med tobak, varför ersätta med cannabis?

 

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då jag redan skrivit långa inlägg om detta i tidigare ämnen ska jag sammanfatta mina åsikter.

 

Jag tycker alla sorters droger, framför allt cannabis ska legaliseras i Sverige och kunna köpas vid 18 års ålder. Det är inte värre än alkohol, cannabis är i princip helt ofarligt. Om folket vill ha något så bör de få det, tro mig många vill ha det, flera tusentals människor vill ha det. Bara för att inte personerna på detta forum (som är i relativt ung ålder) vill ha det betyder det inte att andra inte vill. Otroligt många vill ha det legaliserat och därför bör det även det, skulle miska brott etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då jag redan skrivit långa inlägg om detta i tidigare ämnen ska jag sammanfatta mina åsikter.

 

Jag tycker alla sorters droger, framför allt cannabis ska legaliseras i Sverige och kunna köpas vid 18 års ålder. Det är inte värre än alkohol, cannabis är i princip helt ofarligt. Om folket vill ha något så bör de få det, tro mig många vill ha det, flera tusentals människor vill ha det. Bara för att inte personerna på detta forum (som är i relativt ung ålder) vill ha det betyder det inte att andra inte vill. Otroligt många vill ha det legaliserat och därför bör det även det, skulle miska brott etc.

 

Öhm...du menar väl alla "lätta" droger (som också är farliga men i sådan liten utsträckning att det är absurt att nämna det?) För de beroende framkallande drågerna skappar väldigt mycket brott, och skulle det nog även om det vore lagligt, det kostar penger (även om det är lagligt) och folk "måste" ha drogerna efter som de är beronendeframkallande, ett sätt att snabbt få pengar är att stjäla/råna, och när man är hög på tyngre droger så har man nersatt förmåga att inse konsikvenser och alvaret i vad man gör.

 

Men visst vissa droger är väldigt ofarliga och skulle kunna tillåtas. Inte för att jag tycker det är en bra idée vi kan ju röka, snusa och supa ihjäl oss istället :P

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...