sajmon Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 (redigerat) tja funderar på att skaffa CLUB 3D HD 3870 PCI-E 512MB, verkar sjysst o har ett bra pris. men vad tror ni, håller det för alla spel på marknaden? funderar även på en 22" skärm ASUS VW222U. åsikter om den uppskattas med :) har en HP vs19b för tillfället Redigerat 12 Mars 2008 av sajmon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 Ja, det grafikkortet håller absolut för alla spel på maknaden. Vilka upplösningar har skärmarna? Blir lättare att svara då. Min 19" har nämligen 1680 x 1050, precis som många 22". Då är det enligt mig inte lönt att köpa en bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sajmon Skrivet 12 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 min nuvarande skärm har - 1280x1024 upplösning, 1000:1 kontrast, 16 ms responstid.... 22 tummarn har - 1680x1050 upplösning, 2000:1 kontrast, 2 ms responstid..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 Har din nuvarande skärm eftersläpningar? I så fall kan det ju vara en bra anledning att byta. Du bör dock tänka på att det är mycket mer krävande för datorn med högre upplösning. Ska du spela krävande spel som Crysis och World in Conflict är 1680 x 1050 riktigt tungt. Det är mest en smaksak och vilka spel du ska spela som avgör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sajmon Skrivet 12 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2008 (redigerat) Det mest grafikkrävande jag lirar nu är nog Crysis, o det ser faktiskt inte så bra ut på min nuvarande dator. Har en ganska gammal burk men visst, eftersläpningar har jag märkt, även på vissa spel som inte alls kräver samma prestanda. Men en polare har det grafikkortet jag nämnde o han lirar tydligen Crysis på max inställningar utan problem. Vet ej vad för slags skärm han har dock. Men det borde inte va några problem med en nyare 22" skärm. Redigerat 12 Mars 2008 av sajmon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Då kan det ju vara ett alternativ till att byta. Nja, din kompis lirar knappast Crysis på max med ett Radeon HD3870, du är säker på att det inte är 3870 x 2? Då kan man nog spela Crysis med bra framerate, men fortfarande inte maxa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.