Hoppa till innehåll

Pokémon Island [läs Första Inlägget Före Du Postar]


JosJuice
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 399
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

jo tjena jag undrar en sak hur får man det sjunde trädet från vänster?

Det är på ungefär samma ställe som du hittade pokébollen.
och en sak till kan vi göra en pokemon island grupp? jag kan skapa :)
Det behövs nog ingen grupp för Pokémon Island...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har jag en jättebra idé man kan ha "After game events" att när man har klarat spelet får man Rescue events,Boss events och Time events.Man måste skriva in coder som man hittar i spelet för att få Rescue events.Jag har ett här Event nr.1:Rescuing Rotom.Allt börjar med att en TV flyter iland på ön och man går ut för att fixa den men den ger en en stöt så man måste hitta nåt som kan avreagera den så man går ut i jungeln och fångar en Eevee och köper en Thunderstone och utvecklar den till en Jolteon som har abilitin Volt Absorb och den går fram till TV:en och får en stöt Jolteon blir sur och skickar tillbaks stöten och spränger TV:en och ut hoppar en fly förbannad Rotom som man får spruta litevatten mot så han leder strömmen genom sin egen kropp och kollapsar och sen är det bara att fånga honom sen kan man skicka den till Metal.Rotom är på Lv.45.Event nr.2:Crappin´ Kingler.En massa meteoriter landar på ön dessa visar sig ge speciella attacker.En Fire meteorite landar i en damm och en Kingler lägger vantarna på den och lär sig attacken Fire Blast.Sen när den upptäcker att den kan spöa gräspokemon börjar den terrorisera gräspokemon i jungeln och det är ditt jobb att stoppa den när du kommer dit ser du att Kingler Fire Blastar en Oddish och försöker stoppa den.Kingler attackerar och du ska få Oddish att Whine Whipa Kingler så han faller till marken och släng en pokeboll på honom sen kan du skicka den till Metal och Kingler har fortfarande Fire Blast!

 

 

Nå vad tycker ni om dom ändringarna?

 

Kommer med fler idéer snart tills dess hej! :lol:

Redigerat av slapparen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rescue Event 3: Diglett Defender: Det blir en stark jordbävning och efter Jordbävningen så kan man komma till en ny ö som kommit upp ur vattnet; Hardy Hardy Island, en ö som är oigentränglig för alla Pokèmon att komma igenm.

När man kommer till Hardy Hardy Island så visar det sig att på väldigt hög sten som en Diglett är på och kan inte komma ner. För att rädda Diglett måste man gå fram till en Aggron, låta Magikarp attackera den med någon vatten-attack och sedan springa med Aggron efter sig till stenen och akta på sig så att Aggron råkar krocka med stenen och Diglett kommer ner

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer det första Boss eventet.Boss Event nr.1:Ghouled Gastly.En massa radioaktiva stenar landar på ön och bildar ett spökhus där genast alla spökpokemon bosätter sig men en liten Azurill sitter fast längst in i huset och du ska rädda den.När man kommer in börjar en massa Gastlys hoppa på en det är bara att besegra dom och gå vidare.När man gått igenom alla rum(som innehåller olika fällor)kommer man längst in i huset och ser Azurill som sitter fast.Plötsligt kommer en Gastly och ska j*vlas,men då hörs ett brak och en radioaktiv sten flyger in.Gastly råkar svälja den och börjar växa och attackerar en ta kol på bossen rädda Azurill och Azurill följer dig i hela spelet med attacken Iron Tail.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som att du har missuppfattat något... Det ska inte finnas strider i Pokémon Island!

Men idén med "After game events" är ganska bra. Jag kommer nog göra så att det blir som i Pokémon Ranger: Shadows of Almia, alltså att man kan ladda ner uppdrag från nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...