Hoppa till innehåll

Konsollen.


Raptomex
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jo, jag kan inte kontrollera min server, in-game, utan jag måste trycka ner spelet för att kunna kicka nån, vad felet är...Jo, jag kan inte öppna konsollen (~)

 

Vart kan jag fixa så att jag kan få fram konsollen? Har testat att trycka på §,~ men inget händer. Måste man göra nått i config eller nått?

 

/Tacksam för svar.

 

Spelet är Counter strike:source.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste lägga till -console i spelets startalternativ(i steam eller i genvägen beror på hur du startar din klient). Kom ihåg att inte stänga ner konsolen sen, då måste du starta om spelet.

 

Jag vet inte om det går att skriva såhär när man har konsolen men du kan testa om du vill: bind § console

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå in på options sen ska du ta keyboard sen ska du titta efter consle sen ser du vilken knapp du har consle på ifall du vill ändra så är det fixa orginal knappen under esc knappen....(Men det visste du nog säkert)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så här fixar du consolen i Source:

 

1. Leta upp en filen: C:\Program\Valve\Steam\SteamApps\ditt_namn\counter-strike source\cstrike\cfg\config.cfg

 

2. Öppna den med programmet anteckningar.

 

3. Leta upp raden:

bind "`" "toggleconsole"

 

4. Ändra raden till:

bind "\" "toggleconsole"

(tryck "Alt Gr" och "?" för att göra ett \ )

 

5. Spara & Stäng fönstret.

 

6. Gå in i spelet, välj "options" i startmenyn.

 

7. Klicka på fliken "Keyboard" och på knappen "Advanced" nertill i den rutan.

 

8. Bocka i rutan där det står "Enable developer console"

 

9. Klicka "OK", "OK" och hoppa in på Gruvan.

 

10. Om du vill ha fram consolen så trycker du på "½" tangenten,

den sitter precis under "Esc".

 

Simsalabim! Fixat! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaa det dom menar med steam är det i hörnet :P när du stängt ner css det är där du har msn ta upp den dubbel klicka asså sen "My Games" högre klicka på counter strike source "Properties" "Set launch options..." och så kommer det upp en ruta och du skriver "-console" klicka ok sen close på nästa så startar du om css och det ska funka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Högerklicka på filen. klicka sedan på öppna, sen kryssa i välj program i en lista sen klickar du på anteckningar och kryssar i rutan använd alltid detta program för att öppna den här filtypen. Sen klickar du på ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...