Hoppa till innehåll

Hjälp Till Yoshis Island Önskas!

Rekommendera inlägg

• Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Ja jag mindes att du hade skrivit det när jag började spela sen på kvällen men jag kopplade inte just då att man skulle ha lådan att kliva på.....korkat va? Jag kom på det sen när jag började spela och såg lådan, då fattade jag hur man skulle göra. Jag hade bara hoppat sönder den förut så då var det inte så konstigt att jag inte klarat banan! När man kom på det var den ju inget svår alls, men jag fick inte 100% på den ändå.

Nu har jag 4 banor kvar på 5:an och 4 på 6:an innan jag fått 100% på alla. Det är flera som är så himla knepiga att få med sig alla mynten, t.ex på den när man åker kälke nerför backarna och måste hoppa upp och knipa alla mynten, alltid missar jag ett enda och sen misslyckas jag t.o.m med att "ta livet av mig" för att få börja om från mittringen.

Skrivet

Har du 100% på alla andra banor? Nu har jag bara en bana kvar i värld 6, det är den där very loooong cave. Den är skitsvår tycker jag.

Jag har läst att det inte händer nåt mer ifall man även får 100% på alla extrabanorna så det är väl inte så mycket att kämpa om kanske. En av dem har jag inte klarat alls, den tredje tror jag det var som heter More monkey madness.

Gäst NettanSthlm
Skrivet

ÅH TACK SNÄLLA!!!

Nu fattar jag oxå! Va kul :D :D :D

Gäst NettanSthlm
Skrivet (redigerat)

Magdis!

Håller med dig om att Very Looooooooong Cave är jätte-svår. Har bara lyckats ta mig in i dörren en gång och då missade jag de röda mynten på slutet...*sucka*.

Den tredje extra banan är oxå jätte-svår. Jag dör nästan direkt.

Första extra banan gick bra, men man fick öva!

Andra extra banan går sådär, missar några mynt. Men genom lite mer övning går det nog till slut.

Hoppas vi klarar den låååååååånga grottan så vi får se vad det är för extra bana på sexan...*spännande*

Ha det gott!

Redigerat av NettanSthlm
Skrivet

Jag blir snart galen på the very looong cave! Just i slutet måste man ju hoppa ner alla de fyra pålarna för att få alla röda mynt och skärmen flyttar sig alldeles för snabbt framåt. Sen blir man ju puttad fram till målet vare sig man vill det eller ej, annars hade man kunnat självdö och fått börja om från mittenringen. Är det NÅN som klarat den banan med 100%???

Sen har jag en bana kvar på femman också som heter nåt med Moving platforms, den är också hopplös.

Skrivet

Äääääh nu tror jag att jag slänger spelet i väggen snart, the very loong cave tar knäcken på mig!! Nu var jag jättenära att klara men så trilskades kontrollen när jag skulle göra spinnhopp på den sista pålen. Det värsta är ju att man måste börja om ända från början när man har klarat så långt. Shifting platforms har jag klarat nu så nu är det bara the looong cave kvar. Retsamt att ha 99 poäng på den.

Skrivet

Jag tror inte det är sant, jag har klarat the very loong cave!!!!!!! Jag är alldeles darrig. Jag kom på (av en slump) hur man kunde ta livet av sig i slutet om man inte fick tag på alla de röda mynten och slippa börja om ända från början igen. Man står bara kvar bakom nån av stolparna eller upphöjningen precis i slutet så blir man klämd. Jag fick göra om kanske 10 gånger den sista delen av banan innan det lyckades. Det krävdes att jag kom på hur man slapp börja om från början hela tiden, annars hade jag aldrig orkat hålla på så länge som det behövdes.

Den 6:e extrabanan verkar jättekul, det är ett slott. Jag har inte klarat den än för det blev ganska svårt när man skulle hoppa upp på hissar i ett rum fullt med såna där livsfarliga taggar i golvet och taket.

Undrar just om det inte händer något extra om man klarar alla extrabanorna med full poäng också. Är det nån som gjort det? hittills har jag bara 100 poäng på 4:ans extrabana.

• Skapa ny...