Gäst TheWho Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Jag anser att vi ska höja fuskaranken man får för godkänd nyhet och godkänt fusk, och då också godkänd recension. Det ser ju ut såhär: Ett inlägg - 0.4 FuskaRank Ett fusk - 1 FuskaRank En nyhet - 1 FuskaRank En recension - 0.7 FuskaRank Ett fusk, en nyhet och en recension. Det är ganska lite om man jämför med att man får 0.4 fuskarank för ett inlägg bara. Detta skulle också kanske locka fler att börja skriva fusk, nyheter och recensioner då det är ganska dött med sådant just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Nyheter, fusk och recensioner måste väl godkännas innan så de kan inte spamma hursomhelst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Nyheter, fusk och recensioner måste väl godkännas innan så de kan inte spamma hursomhelst. Men modsen har väl inte alla spel.Om vi tar t.ex. nåt jätteovanligt spel,då kan ju inte Modsen veta om det funkar eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 24 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Nyheter, fusk och recensioner måste väl godkännas innan så de kan inte spamma hursomhelst. Men modsen har väl inte alla spel.Om vi tar t.ex. nåt jätteovanligt spel,då kan ju inte Modsen veta om det funkar eller inte. Haha nej, men man kollar ju på kvalitén det måste du ju förstå själv. Ett felaktigt fusk är inte spam om det har kvalité på utsidan. Dessutom har inte det där med saken att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Nyheter, fusk och recensioner måste väl godkännas innan så de kan inte spamma hursomhelst. Men modsen har väl inte alla spel.Om vi tar t.ex. nåt jätteovanligt spel,då kan ju inte Modsen veta om det funkar eller inte. Haha nej, men man kollar ju på kvalitén det måste du ju förstå själv. Ett felaktigt fusk är inte spam om det har kvalité på utsidan. Dessutom har inte det där med saken att göra. Off-topic:Det har det visst. On-Topic:Jag är emot idén.Fråga mig inte varför. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Det var exakt det där jag tänkte på. Ontopic:Men man får tänka att höjer man FuskaRanken så kommer mer spamma så dom får rank. Nyheter, fusk och recensioner måste väl godkännas innan så de kan inte spamma hursomhelst. Men modsen har väl inte alla spel.Om vi tar t.ex. nåt jätteovanligt spel,då kan ju inte Modsen veta om det funkar eller inte. Haha nej, men man kollar ju på kvalitén det måste du ju förstå själv. Ett felaktigt fusk är inte spam om det har kvalité på utsidan. Dessutom har inte det där med saken att göra. Off-topic:Det har det visst. On-Topic:Jag är emot idén.Fråga mig inte varför. Haha, nej det har inget med saken att göra alls. Lär dig systemet innan du kommenterar. Och ska du dessutom skriva att du är emot idén så ska du komma med argument, annars kan du lika gärna hålla käften. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Jag anser att vi ska höja fuskaranken man får för godkänd nyhet och godkänt fusk, och då också godkänd recension. Det ser ju ut såhär: Ett inlägg - 0.4 FuskaRank Ett fusk - 1 FuskaRank En nyhet - 1 FuskaRank En recension - 0.7 FuskaRank Ett fusk, en nyhet och en recension. Det är ganska lite om man jämför med att man får 0.4 fuskarank för ett inlägg bara. Detta skulle också kanske locka fler att börja skriva fusk, nyheter och recensioner då det är ganska dött med sådant just nu. Det kan locka användare att skriva fler, ja. Men det kan även locka att skriva dåliga och spamaktiva fusk/recensioner etc. Få bra är bättre än flera dåliga. Visserligen nekar vi moderatorer alla dåliga, men det blir bara extra jobb för alla, dels användarna som skriver samt moderatorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Recensionerna på fuska.se är urusla. En rejäl ändring hade krävts. Skrev om recensionerna i en tråd jag gjorde här, men "inga ändringar kommer att ske" sades det. Har inte hittat en enda recension som faktiskt varit bra. Det bästa enligt mig hade varit att ta bort allihop och helt enkelt börja om. Istället kunde man t.ex. ha gjort att admin bestämmer att den här veckan är det Bioshock som ska recenseras. Alla medlemmar får skicka in recensioner som de själva skrivit om spelet, admin & moderatorer utser de bästa recensionerna och publicerar dem på sidan. Det hade blivit lite som en tävling och ganska häftigt att vinna. Sedan kunde man t.ex. kört en mix av gamla och nya spel. Udda veckor recenseras nya spel och jämna recenseras äldre spel. Detta är bara ett förslag och man kan göra på hur många sätt som helst. De flesta sätten hade i alla fall varit bättre än det nuvarande. Det räcker alltså inte bara att höja Fuska Ranken man får för recensionerna enligt mig. Gillar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Jag anser att vi ska höja fuskaranken man får för godkänd nyhet och godkänt fusk, och då också godkänd recension. Det ser ju ut såhär: Ett inlägg - 0.4 FuskaRank Ett fusk - 1 FuskaRank En nyhet - 1 FuskaRank En recension - 0.7 FuskaRank Ett fusk, en nyhet och en recension. Det är ganska lite om man jämför med att man får 0.4 fuskarank för ett inlägg bara. Detta skulle också kanske locka fler att börja skriva fusk, nyheter och recensioner då det är ganska dött med sådant just nu. Det kan locka användare att skriva fler, ja. Men det kan även locka att skriva dåliga och spamaktiva fusk/recensioner etc. Få bra är bättre än flera dåliga. Visserligen nekar vi moderatorer alla dåliga, men det blir bara extra jobb för alla, dels användarna som skriver samt moderatorerna. Sant, men om man kollar på hur mycket som kommer in nu för tiden så verkar ni inte få mycket jobb alls. Men jag ska inte säga nåt, jag vet ju inte hur det egentligen är. :-) Ett sätt vore att vissa medlemmar kunde hjälpa moderatorerna och också kunna godkänna/neka nyheter, recensioner och fusk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Bra idé, det borde finnas Godkännare (jag jobbar på namnet...) som godkänner/nekar fusk osv. Nackdelen är ju kanske då att de medlemmar som kan använda sånna krafter kanske hjälper sina kompisar på fuska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.