Hoppa till innehåll

Spela Spel På Sämst Grafikkort?

swagzter

Rekommendera inlägg

Ok...Ja ska nog köpa lite grejer för att kunna spela lite nyare spel t.ex WoW, F.E.A.R, portal & The elder scrolls 4 .. Kan ni rekomendera lite grejer som jag bör köpa för att det ska funka??? Kanske jag behöver nytt internminne eller nått...! Jag sitter inte på min dator just nu men ni kanske vet ungefär vad man bör ha?? Tacksam för svar!!!! //Alexander!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9600GT

8800GT

8800GTS 512MB

9600GT SLI

9800GTX

HD3870 X2

9800GX2

Bäst prestanda sist. Jag har dock inte tagit någon hänsyn till pris o.s.v. Är det bara de spelen du nämner du ska spela funkar 9600GT utmärkt, billigast också.

Är lite osäker på ordningen med vissa kort. Speciellt 9600GT SLI emot 9800GTX. Är möjligt att 9600GT i SLI är bättre.

2GB 800MHz RAM-minne räcker. Helst 3GB med Vista dock. En E8400-processor är att rekommendera. Moderkort från Asus i 1000kr-klassen duger utmärkt.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jeppedoli

Asså om du spelar offline så gå in på otions. Sedan typ väljer du på low. istället för hight elr medium. då brukar det funka men det är overkligt. då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

9600GT

8800GT

8800GTS 512MB

9600GT SLI

9800GTX

HD3870 X2

9800GX2

Bäst prestanda sist. Jag har dock inte tagit någon hänsyn till pris o.s.v. Är det bara de spelen du nämner du ska spela funkar 9600GT utmärkt, billigast också.

Är lite osäker på ordningen med vissa kort. Speciellt 9600GT SLI emot 9800GTX. Är möjligt att 9600GT i SLI är bättre.

2GB 800MHz RAM-minne räcker. Helst 3GB med Vista dock. En E8400-processor är att rekommendera. Moderkort från Asus i 1000kr-klassen duger utmärkt.

Ett bra kort presterar väl bättre än två som resulterar det bra.

Har man ett grafikkort också utan SLI så slipper komponenter som ramminnerna och processorn och gå runt

SLI kretsarna, men jag har inte aning om det, och har inte sätt några genomförda tester än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså om du spelar offline så gå in på otions. Sedan typ väljer du på low. istället för hight elr medium. då brukar det funka men det är overkligt. då.

Men hur ska jag kunna komma in på menyn om jag inte kan komma in på spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...