Hoppa till innehåll

Crysis


puch

Rekommendera inlägg

Hej jag undrar en sak varför kan jag inte köra på very high

Har 8800gts 640mb, processor amd athlon x2 dual core 64 live 5600+ 2,8 ghs, ljudkort creative sound blaster x fi 7.1 2 gb ram ddr2 kör på vista home premium 980 gb utrymme mode kort nvidia nforce 430.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Hej jag undrar en sak varför kan jag inte köra på very high

Har 8800gts 640mb, processor amd athlon x2 dual core 64 live 5600+ 2,8 ghs, ljudkort creative sound blaster x fi 7.1 2 gb ram ddr2 kör på vista home premium 980 gb utrymme mode kort nvidia nforce 430.

Hmm, du borde väl kunna göra det? Vilket felmeddelande får du?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag undrar en sak varför kan jag inte köra på very high

Har 8800gts 640mb, processor amd athlon x2 dual core 64 live 5600+ 2,8 ghs, ljudkort creative sound blaster x fi 7.1 2 gb ram ddr2 kör på vista home premium 980 gb utrymme mode kort nvidia nforce 430.

Hmm, du borde väl kunna göra det? Vilket felmeddelande får du?

 

Får inget felmeddelande bara att om jag tar very high så laggar det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel laggar inte offline, du har dock dålig fps. Tyvärr är det inte särskilt mycket att göra åt Crysis just nu, vi måste vänta på bättre hårdvara om man vill spela på de högsta inställningarna. 8800GTS 640MB är inte superbra heller längre, men om du kör låg upplösning (1024 x 768, 1280 x 1024 eller liknande) kan du nog spela på High utan Anti-Aliasing med acceptabel fps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel laggar inte offline, du har dock dålig fps. Tyvärr är det inte särskilt mycket att göra åt Crysis just nu, vi måste vänta på bättre hårdvara om man vill spela på de högsta inställningarna. 8800GTS 640MB är inte superbra heller längre, men om du kör låg upplösning (1024 x 768, 1280 x 1024 eller liknande) kan du nog spela på High utan Anti-Aliasing med acceptabel fps.

det finns knappt en maskin på jorden som kan köra Crysis på Max med acceptabel FPS (framerate) sen är faktiskt inte din dator så sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

hallå han kör ju vista och har 2 gb i ram minne ddr2 dessutom, vista tar ju 1 gb av minnet MER OCH BÄTTRE MINNE OM DITT MODERKORT STÖDJER DET annars nergradera till xp :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GripenII

 

 

KÖR PÅ 1024 x 1248

KÖR UTAN ANTI-ALASING.

 

Då kommer det garrantera att lagga mindre.

Redigerat av GripenII
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel laggar inte offline, du har dock dålig fps. Tyvärr är det inte särskilt mycket att göra åt Crysis just nu, vi måste vänta på bättre hårdvara om man vill spela på de högsta inställningarna. 8800GTS 640MB är inte superbra heller längre, men om du kör låg upplösning (1024 x 768, 1280 x 1024 eller liknande) kan du nog spela på High utan Anti-Aliasing med acceptabel fps.

det finns knappt en maskin på jorden som kan köra Crysis på Max med acceptabel FPS (framerate) sen är faktiskt inte din dator så sjukt bra.

 

Det finns det inte. Har jag sagt någonting om det? Har jag överhuvudtaget nämnt någonting om min dator!? Nä exakt, man blir f*n sur när folk inte kan läsa ordentligt utan bara hostar ur sig skit.

 

Sen är väl datorn inte direkt dålig. Klarar de flesta spel på max, dock inte Crysis eller World in Conflict som jag ändå inte spelar. Vad skulle varit bättre i min dator om jag får fråga? E8400 istället för E6850 gör inte särskilt mycket skillnad. 9800GX2 är alldeles för dyrt. 8800GTS 512MB och 9800GTX ger för liten prestandaskillnad för pengarna. Likaså HD3870X2. Vad skulle varit bättre egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hallå han kör ju vista och har 2 gb i ram minne ddr2 dessutom, vista tar ju 1 gb av minnet MER OCH BÄTTRE MINNE OM DITT MODERKORT STÖDJER DET annars nergradera till xp :P

Nergradera till XP? Ingen Direct X 10 som fångar alla snygga detaljer på Crysis då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Spel laggar inte offline, du har dock dålig fps. Tyvärr är det inte särskilt mycket att göra åt Crysis just nu, vi måste vänta på bättre hårdvara om man vill spela på de högsta inställningarna. 8800GTS 640MB är inte superbra heller längre, men om du kör låg upplösning (1024 x 768, 1280 x 1024 eller liknande) kan du nog spela på High utan Anti-Aliasing med acceptabel fps.

 

det finns knappt en maskin på jorden som kan köra Crysis på Max med acceptabel FPS (framerate) sen är faktiskt inte din dator så sjukt bra.

 

Det finns det inte. Har jag sagt någonting om det? Har jag överhuvudtaget nämnt någonting om min dator!? Nä exakt, man blir f*n sur när folk inte kan läsa ordentligt utan bara hostar ur sig skit.

 

Sen är väl datorn inte direkt dålig. Klarar de flesta spel på max, dock inte Crysis eller World in Conflict som jag ändå inte spelar. Vad skulle varit bättre i min dator om jag får fråga? E8400 istället för E6850 gör inte särskilt mycket skillnad. 9800GX2 är alldeles för dyrt. 8800GTS 512Mb och 9800GTX ger för liten prestandaskillnad för pengarna. Likaså HD3870X2. Vad skulle varit bättre egentligen?

 

Ok tack för svaren Redigerat av puch
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bortsett från RAM så kan det vara grafikkortet.

Namnet på ditt graffekort säger mig inte mycket och det räcker ju inte med att graffekortet har mycket RAM.

Kortet ska ju även kunna jobba snabbt.

Så testa med automatiskt överklockning på kortet.

Det kan du fixa med ATI Control Panel eller nvidias version av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte va grafikkortet som är problemet, den ligger fortfarande nästan högst upp på prisvärdet, och har bra prestanda. Det ska gå dåligt att spela Crysis med 2gbram utan tvekan om man har Vista.

Min polare kör med Phenom 9500+ klockat, 2GB ddr2 800mhz klockade, HD3870 klockade och det funkar inte på

high. Du får skrapa fram två gb till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...