Hoppa till innehåll

Glapp I Datorn


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej.

 

Min kompis har en 6 år gammal dator (Fujitsu siemens), när man startar den fryser den nästan alltid, och om man startar om den flera gånger fryser den alltid på olika ställen. Han sa att han lyckades starta windows, men att programmen inte startade eller nåt sånt, minns inte riktigt vad det var. Hårddisken är det inget fel på för vi lyckades komma in och bläddra i den efter ett par försök att starta datorn med Ubuntu live cd.

 

Vad kan det vara för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För varmt kanske? Det har hänt mig två gånger, en gång var det modekortet som var bränt, en gång var det grafikkortet. Öppna burken, kolla om det finns mycket damm på någon komponent. Om det är flera dammtussar intryckta i grafikkortets kylning så är det utan tvekan det som är problemet, grafikkortet är död.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har den hemma hos mig nu och ska damsuga den imorgon hade jag tänkt (vet att man ska göra det försiktigt och så).

 

men, när datorn inte fryser och man trycker på Num Lock så tänds/släcks lampan på tangentbordet, men om Num Lock är på när datorn frysit så händer det inget med lampan när man trycker på Num Lock, kan det verkligen vara grafikkortet då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är än datorexpert och tipsar att köpa en ny dator eller bygga om den om det är ett vanligt chassi.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jag har den hemma hos mig nu och ska damsuga den imorgon hade jag tänkt (vet att man ska göra det försiktigt och så).

 

men, när datorn inte fryser och man trycker på Num Lock så tänds/släcks lampan på tangentbordet, men om Num Lock är på när datorn frysit så händer det inget med lampan när man trycker på Num Lock, kan det verkligen vara grafikkortet då?

Jag är en datorexpert ch tipsar att du inte ska byta grafik kort för det är någåt annat som krånglar. Redigerat av bloo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

6 år gammal dator, kan man ju inte ens spella settlers 1 på, haha! skulle råda dig att bygga en dator för typ 3k

 

http://data.fuskbugg.se/skalman01/3331.GIF

klarar många spel finfint =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo det var ju en ganska hyffad billig dator, men det är min kompis dator och han har sagt att det klarar wow och cs bra, men jag får säga till honom att det förmodligen inte går att fixa, han hade tänkt att köpa en ny snart

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...