Skurken Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Asså, detta är ingen hård tvångstanke, en tvångstanke är när man måste göra något som man verkligen inte vill. Man tvingar sej själv till något som är dåligt, t.ex. om alla tar droger utom du tänker du: "Ååå jag måste ta droger annars är jag en mes, men jag vill inte, men jag måste, men jag vill inte, men jag måste, men jag vill inte o.s.v." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Jag har mer uppfattat tvångstankar som små saker i vardagen man måste göra enligt sig själv. T.ex. att tända och släcka lampan x antal gånger under en viss situation, hoppa x antal gånger under en viss situation. Alltså tvingar sig själv till saker som är helt onödiga. Att ta droger för att man annars skulle vara en "mes" verkar inte som en tvångstanke enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Nää, det är nog mer det s.k. grupp-trycket jag tänkte på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 om du ska fråga chans på henna lr nåt sånt å hon typ säger nej så sabbar ju inte det vänskapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 4 April 2008 Rapport Dela Skrivet 4 April 2008 Jo, i de flesta fall gör de det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 5 April 2008 Rapport Dela Skrivet 5 April 2008 oj, det visste jag ej då bordedu nog vänta med att fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 6 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2008 Man brukar inte heller fråga chans i dom lite äldre åldrarna heller typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 6 April 2008 Rapport Dela Skrivet 6 April 2008 hur gör man för att bli ihop i dom äldra åldrana då? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 6 April 2008 Rapport Dela Skrivet 6 April 2008 hur gör man för att bli ihop i dom äldra åldrana då? :PMan går på dejt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 6 April 2008 Rapport Dela Skrivet 6 April 2008 Eller så är man bra vän med en kille/tjej och sen efter ett tag kanske det blir så att man blir ihop, om båda känner likadant så klart. Så hände för mig iaf, det var inte helt väntat ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ladan02 Skrivet 7 April 2008 Rapport Dela Skrivet 7 April 2008 det är ingen alvarig tvångs tanke jag har tvångstankar så jag går på bup (barn och ungdoms psyk) och jag är mobbad och har blivit misshandlad men vill inte berätta vad mina tvångstankar är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 7 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 7 April 2008 okej illa :/ Men det kan ju vara olika stora tvångs tankar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.