Hoppa till innehåll

Problem Med Internet


ajar

Rekommendera inlägg

Tjenare! Har nyss köpt ny dator och den funkar fint. De senaste dagarna har internet dock varit fruktansvärt segt när jag är inne på vissa sidor. En del hemsidor som Google, Fuska m.fl. funkar däremot perfekt, vad är problemet? Oftast blir det bättre efetr att jag avrit inne på sidan ett par minuter.

 

Dessutom behöver jag ha hjälp att få bort två virusprogram ifrån datorn eftersom jag hittat ett bättre. Jag kan bara ta bort enstaka filer från programmen men inte programmen i sig. De båda antivirus programmen är Norman Antivirus och CA. När jag trycker på "Ta bort" kommer det upp en ruta där det står att man måste ha behörighet trots att jag godkänner att det tas bort. Hur får man den här behörigheten egentligen? Jag vet att det inte är bra att ha flera antivirus program samtidigt men jag har i alla fall lyckats stänga ner Norman men CA är fortfarande uppe. (AVG 8.0 är det jag använder). Det är en trialversion men om jag inte får bort skiten (programmet är skitdåligt, rekommenderas EJ, skannade cirka 700 objekt på 2 minuter medan AVG skannade över 100.000) måste jag vänta i 90 dagar vilket är lite segt. Har ingen aning om det är detta som segar ner när jag är inne på nätet ibland?

 

PS. Jag kan lyssna på musik, spela spel och h igång andra program utan några problem, det är alltså bara internet. Jag använder Windows Vista Premium och Internet Explorer 8.0.

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har prövat båda era tips men inget fungerar. Det står "Kontroll av användarkonton förhindrar otillåtna ändringar på datorn". Varför ska man inte kunna göra som man själv vill på sin egen j*vla dator? Jag har förfan råsparat pengar i nästan två år och så fungerar dn inte som jag vill!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

har ni olika konton på datorn iaf har du admin rättigheter på ditt konto?

för och kolla det ta kör och skriv cmd, skriv sen NET USER (ditt användarnamn)

aså om du har nacho som login namn så tar du net user nacho nu är inte jag så haj på vista men det borde fungera.

Redigerat av Keylogger
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...