Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej ja har en D-link router dom ja försöker instalera. Jag har en cd som ja ska stoppa in i datorn för att instalera den. men när den söker efter internet eller nått sår det bara typ (unable to connect eller connection faild) något i den stilen stårdet. ja kan använda router som en switch men vet inte om den funkar som den ska göra.

Skrivet

och du ska inte behöva använda skivan egentligen heller, så funkar det ändå, så skit i det. men kanske är lättare med den om du inte är så hemma på sånt.

Skrivet

Men va då kopla på internet? ja har en sladd från modemet till routern från routern till datorn. funkar perfekt. men ja tor det e nått som är fel. efter som ja inte kan instalera med min cd

Skrivet

CD:n är överflödig. Oftast är det bara manualer eller annan text på den. Ibland drivrutiner för äldre operativsystem som Windows 95 eller 98. Men oftast kan man göra vad man vill med skivan. Läsa texterna, sitta på den, tugga på den, sätta eld på den och en massa annat skoj.

Fungerar allt som det ska annars?

Skrivet

men ja får altid upp detta när ja e inne på ip.n (The DI-524 is an Ethernet Broadband Router ideal for home networking and small business networking. The setup wizard will guide you to configure the DI-524 to connect to your ISP (Internet Service Provider). The DI-524's easy setup will allow you to have Internet access within minutes. Please follow the setup wizard step bystep to configure the DI-524. Run Wizard) jag har kört wizarden typ 2 gånger men förstår inte en då :(

Skrivet

wizards tenderar att inte alltid funka, ställ in att du har dynamiskt ip i routern, sen startar du om modemet, så bör det funka. sen kan du ta något av epaajs förslag!

Gäst wAcko
Skrivet

Om du inte förstår hur du ska konfigurera din router, tycker jag att du bör fråga din mor, far, mormor, farfar eller någon annan släkting som förstår mer englska än vad du gör. För det ska inte vara svårt att konfigurera en router.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...