Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har funderingar på att köpa ny dator, och denna gång tänkte jag utgå från bra grafikkort, och därefter välja resterande delarna.

Kommer bli antingen GeForce 9800gx2 eller dubbla GeForce 8800GTX 768mb, vilken setup blir den bästa för en gamerdator?

PS. ingen ide' att försöka få mig att välja andra kort, så skippa sådana komentarer

Skrivet (redigerat)

Här har du test som bland annat jämför 8800 GT och GTS i SLI mot 9800 GX2 och det ser ut som om 9800 GX2 inte riktigt hänger med. Och vad jag vet så är 8800 GTX bättre än 8800 GT och GTS.

Så jag vill gå emot alla tidigare kommentarer och säga att två 8800 GTX i SLI är bäst.

http://www.pcgameshardware.de/?menu=browse...4451&page=1

Redigerat av epaaj
Skrivet

epaaj: Ett 9800GX2 är i princip två trimmade 8800GTS 512MB. Detta kort ligger jämnt med 8800GTX i de flesta spel, men även före i vissa. I teorin borde alltså 9800GX2 slå 8800GTX i SLI, men sen är ju frågan om det gör det i praktiken.

Jag skulle inte satsa på SLI eller Crossfire i dagsläget, då det inte ger tillräckligt mycket med ett extra kort.

Men om du vill ha det bästa grafikkortet på marknaden, välj 9800GX2. Om du sedan kommer på att det inte riktigt går in i din budget, kör på ett HD3870 X2.

Vet att du inte ville ha kommentarer om andra grafikkort, men vill bara påpeka ett annat alternativ. 9800GTX i SLI, som kostar runt 6000:-. Någon som vet om detta borde slå 9800GX2? Om det skulle slå 9800GX2 tror jag i och för sig inte att det är värt 1000:- extra, det beror ju på hur pass mycket.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...