Katt Skrivet 3 April 2008 Rapport Skrivet 3 April 2008 (redigerat) Jag är full admin, men jag kan inte köra några program eller nått i en viss mapp. Det går om jag delar ut den, men det vill man ju inte göra, så jag undrar om det finns nått annat sätt att fixa det på? Tänk om nått virus har kommit och förstört datorn, eller nått? Mappen är skum! Finns det typ nått virus som låser en mapp, eller? OBS! Det är inte en systemmapp. Jag har XP Home.... Redigerat 3 April 2008 av Katt Citera
epaaj Skrivet 7 April 2008 Rapport Skrivet 7 April 2008 Du kan ju kika på rättigheterna/behörigheterna för katalogen genom egenskaper. Det låter dock konstigt om du som admin inte kommer åt dem förutom när du delar ut katalogen. Citera
Katt Skrivet 8 April 2008 Författare Rapport Skrivet 8 April 2008 Öhh, jag har XP HOME, det finns inga behörigheter på det skiten. Men här är lösningen till mitt eget problem: Skriv cacls /? i kommandotolken, så kommer info hur man byter rättigheter. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.