Gäst Poison Skrivet 8 April 2008 Rapport Dela Skrivet 8 April 2008 Det verkar vara en av Kaspersky's egna filer som den vill tabort (kolla på fil namnet). Filen är blockad av programmet själv så att den inte stänger ner sig själv. Du kan lägga till den i någon lista så att filen inte blir upptäckt hela tiden. EDIT: Jag tror det är så att det är programmets egena fil, så sätt programmet på att ignorera. Om du inte är säker på att du vill göra det så skriv ett mail till deras hjälp service och fråga om det är en av programmets filer eller inte. Har inte ett skit med Kasperksys egna filer att göra. Viruset kapar processer(bl.a. firefox.exe och iexplorer.exe) och ploppar då och då upp ads, vet varken hur du tar bort det eller vad det gör mer. Som wAcko sa, kör HijackThis och posta loggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TecWizard Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Det verkar vara en av Kaspersky's egna filer som den vill tabort (kolla på fil namnet). Filen är blockad av programmet själv så att den inte stänger ner sig själv. Du kan lägga till den i någon lista så att filen inte blir upptäckt hela tiden. EDIT: Jag tror det är så att det är programmets egena fil, så sätt programmet på att ignorera. Om du inte är säker på att du vill göra det så skriv ett mail till deras hjälp service och fråga om det är en av programmets filer eller inte. Har inte ett skit med Kasperksys egna filer att göra. Viruset kapar processer(bl.a. firefox.exe och iexplorer.exe) och ploppar då och då upp ads, vet varken hur du tar bort det eller vad det gör mer. Som wAcko sa, kör HijackThis och posta loggen. Ok, men kolla filnamnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nickname Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Har du packat upp filen? Kanske fungerar med system återstälning.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Det verkar vara en av Kaspersky's egna filer som den vill tabort (kolla på fil namnet). Filen är blockad av programmet själv så att den inte stänger ner sig själv. Du kan lägga till den i någon lista så att filen inte blir upptäckt hela tiden. EDIT: Jag tror det är så att det är programmets egena fil, så sätt programmet på att ignorera. Om du inte är säker på att du vill göra det så skriv ett mail till deras hjälp service och fråga om det är en av programmets filer eller inte. Har inte ett skit med Kasperksys egna filer att göra. Viruset kapar processer(bl.a. firefox.exe och iexplorer.exe) och ploppar då och då upp ads, vet varken hur du tar bort det eller vad det gör mer. Som wAcko sa, kör HijackThis och posta loggen. Ok, men kolla filnamnet. Ja, hur skulle det ha något med kaspersky att göra? jkkjjHby.dll - antyder väl inget om kasperksy? Är antagligen ett generat filnamn för att undvika att bli lätt hittad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Det verkar vara en av Kaspersky's egna filer som den vill tabort (kolla på fil namnet). Filen är blockad av programmet själv så att den inte stänger ner sig själv. Du kan lägga till den i någon lista så att filen inte blir upptäckt hela tiden. EDIT: Jag tror det är så att det är programmets egena fil, så sätt programmet på att ignorera. Om du inte är säker på att du vill göra det så skriv ett mail till deras hjälp service och fråga om det är en av programmets filer eller inte. Har inte ett skit med Kasperksys egna filer att göra. Viruset kapar processer(bl.a. firefox.exe och iexplorer.exe) och ploppar då och då upp ads, vet varken hur du tar bort det eller vad det gör mer. Som wAcko sa, kör HijackThis och posta loggen. Ok, men kolla filnamnet. Ja, hur skulle det ha något med kaspersky att göra? jkkjjHby.dll - antyder väl inget om kasperksy? Är antagligen ett generat filnamn för att undvika att bli lätt hittad. håller med poison-,- en fil som heter jkkjjHby.dll betyder knappast ha något med kaspersky att göra, var får du de ifrån? om jag döper en fil till kAsPeRsKy.dll blir det ju inte automatiskt en kaspersky fil för de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 usch det såg jobbigt ut Formatera funkar alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 (redigerat) Jag går å dödar mig.. -_-! Farsan kollade på filerna, och det visade sig vara system filer som internet explorer, och ett satt i operativ systemet. Kaspersky eller nod32 kunde ta bort dom, för att det avvisade bara för att det var viktiga system filer.. Så nu dammar jag av formaterings skivan.. Redigerat 9 April 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Jag går å dödar mig.. -_-! Farsan kollade på filerna, och det visade sig vara system filer som internet explorer, och ett satt i operativ systemet. Kaspersky eller nod32 kunde ta bort dom, för att det avvisade bara för att det var viktiga system filer.. Så nu dammar jag av formaterings skivan.. Ah, hade rätt alltså, det är adware som hijackar browsers. Lycka till med formateringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 9 April 2008 Rapport Dela Skrivet 9 April 2008 Jag går å dödar mig.. -_-! Farsan kollade på filerna, och det visade sig vara system filer som internet explorer, och ett satt i operativ systemet. Kaspersky eller nod32 kunde ta bort dom, för att det avvisade bara för att det var viktiga system filer.. Så nu dammar jag av formaterings skivan.. Ah, hade rätt alltså, det är adware som hijackar browsers. Lycka till med formateringen. sluta använd explorer sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 10 April 2008 Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Jag går å dödar mig.. -_-! Farsan kollade på filerna, och det visade sig vara system filer som internet explorer, och ett satt i operativ systemet. Kaspersky eller nod32 kunde ta bort dom, för att det avvisade bara för att det var viktiga system filer.. Så nu dammar jag av formaterings skivan.. Ah, hade rätt alltså, det är adware som hijackar browsers. Lycka till med formateringen. sluta använd explorer sen epic ord :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 10 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2008 Jag är extra glad nu. Vi lyckades ta bort viruset från filerna. Nu åter står det 2 virus, ett av dom sitter i system på en spel fil, ett spel jag inte spelar. Så jag kan ta bort det. Och sen så har vi operativ viruset kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 11 April 2008 Rapport Dela Skrivet 11 April 2008 Kan du skicka din HijackThis log här? Svaret kan finnas där såsom många andra har sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.