Apex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Jepp,Dom kan du nog ta bort utan problem.Och du sätt typ ! eller ? eller något annat så att dom inte går till rätt adress i mitten av länken ifall någon mindre smart person skulle klicka på dom ändå Inte direkt smart att klicka på dom ^^' Redigerat 19 April 2008 av StriKers Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Jepp,Dom kan du nog ta bort utan problem.Och du sätt typ ! eller ? eller något annat så att dom inte går till rätt adress i mitten av länken ifall någon mindre smart person skulle klicka på dom ändåHahaa jaa.Jag ska, men der är ingen fara.Det står att filen är smittad och sen får du altenativ om att du bör avsluta nerladdning, så ingen fara. Men i allfall gubbar, vill ni j*vlas med kompisar skicka länken te dom ;) Redigerat 19 April 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Haha och här har jag letat upp en sida med hjälp i onödan då :P http://www.f-secure.com/v-descs/packed.shtml Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Haha och här har jag letat upp en sida med hjälp i onödan då :P http://www.f-secure.com/v-descs/packed.shtml Nahah typ =) Så det är dom länkarna som återstå, så ingen åtgärd behövs, för att jag tänker i allfall inte ta reda på vad som döljer sig bakom länken. Men jag kan säga att den första länken är en 1:a biljett till en packed.win32:monder.gen, dom 2 andra vet jag inte, ni kan ju ta och kolla är ni bussiga :P :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Haha jadu kanske ska plocka ihop min windows 98 bara för skojs skull då :P Jaja bra att det löste sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 (redigerat) Packed.Win32.Monder.gen hörde till filerna med dom konstiga filnamnen :P Som t.ex. esnrrnvuu.dll. Dom har nog inget att göra med drivecleaner. Du kan fixa Drivecleaner i HJT om du checkar för den, och sen Fix. Redigerat 19 April 2008 av Odet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Packed.Win32.Monder.gen hörde till filerna med dom konstiga filnamnen :P Som t.ex. esnrrnvuu.dll. Dom har nog inget att göra med drivecleaner. Du kan fixa Drivecleaner i HJT om du checkar för den, och sen Fix. ;: :lol: Så om jag kör en ny scan med HJT och sedan tar bort den, så inga problem efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Njae, jag tror inte det, även om vissa virus etc. inte går att fixa i HJT. Posta gärna loggen efter du fixat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guthian Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 (redigerat) detta är utan tvekan ett virus. det finns programeringskoder som faktiskt blockerar användaren från att ta bort filen (farsan visade igår när jag frågade) sen kan ju du alltid använda din recovery skiva om det blir problem, men innan du tar bort filen så kan du ta backup på alla de saker som du vill spara genom att lägga över på USB eller till en extärn hårddisk, notera att kaspersky säger att om du väljer tabort så kommer en kopia av filen att flyttas till en backup, då kommer inte den vara infekterad (troligtvis) kvarstår problemet kan du alltid formatera om datorn extärna hårddiskar kan köpas hos ex elgiganten, siba, etc. för drygt 5-600 kronor Redigerat 20 April 2008 av guthian Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 guthian: Drivecleaner.cab har inget att göra med windows, och den går att ta bort helt riskfritt genom HijackThis. "O16" betyder att det är ett ActiveX objekt som har laddats ner till datorn, och den här är helt klart infekterad, och kan tas bort utan risk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 21 April 2008 Rapport Dela Skrivet 21 April 2008 Driveclean är ett virus, skadad fil. Bara att ta bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.