Hoppa till innehåll

Ute Efter En Ny Dator


Hector
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan!

 

Jag funderar på att köpa en ny Spel dator som klarar Alla spel på Max Grafik t.om Crysis (Om det finns)

Tänkte gärna köpa via avbetalning fast är osäker på vilken burk som klarar Crysis på Max-Graik men den går säkert på 15k antar jag..

 

Så om ni vet nån Dator som klarar Crysis på Very High så snälla ge en länk här där man då också har möjlighet att ta avbetalning för datorn!

 

// Hector

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

Att fåe n dator som klarar Crysis på very high för 15000, då blir det utan nåt till (skärm, tangentbord, os, o.s.v.) om det går.

 

Men kanske 9800GTX

 

Intel qore 2 extreme något

 

minst 3 gig minne på minst 800 mhz

eller nt

 

du klarar det med typ 8800gt och 3gb minne

Redigerat av wAcko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att fåe n dator som klarar Crysis på very high för 15000, då blir det utan nåt till (skärm, tangentbord, os, o.s.v.) om det går.

 

Men kanske 9800GTX

 

Intel qore 2 extreme något

 

minst 3 gig minne på minst 800 mhz

eller nt

 

du klarar det med typ 8800gt och 3gb minne

 

Man kan väl inte köra Crysis på Very High med ett 8800GT, kanske överklockat men inte original.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis klarar du inte på max. Dock kan du köra det på Very High. Förutom det och möjligtvis World in Conflict klarar du att maxa det mesta. Jag valde att välja ut delar ifrån Datorbutiken p.g.a. att de har en bra "Bygg din egen dator!"-funktion och är förhållandevis billiga.

 

Chassi: Tänk på att köpa ett chassi med bra kylning. Förutom det är det mest hur mycket pengar du vill lägga på datorns utsida som styr. Jag hade valt chassit nedan. Bra kylning och helt acceptabelt yttre.

 

Antec Case Perfomance P180 Silver

 

Nätaggregat: Det här är inte jag särskilt säker på. För att vara på den säkra sidan kan du göra en tråd på Sweclockers och fråga efter ett nätaggregat hos Datorbutiken som orkar med grafikkortet och processorn jag lagt in.

 

Moderkort: Moderkort är som en djungel. Endast små, små saker skiljer vissa produkter med olika namn åt. Ett i 1000-1500 kronorsklassen duger helt klart. Asus har många trevliga moderkort.

 

Asus P5K WS iP35

 

Processor: Intel Core 2 Duo är fortfarande bäst för spel. Här förklaras varför. Varken nya E8400 eller E8500 är dock i lager på Datorbutiken. Den förstnämda hade jag valt att vänta på. Men om du är otålig kan du köra på E6850 som är lite dyrare och sämre.

 

Intel Core 2 Duo E8400

 

RAM-minne: Vad du ska välja här beror lite på om du ska köra 64bit operativsystem eller inte. Om du gör det är 4GB 800MHz RAM-minne eller mer självklart.

 

OCZ nVidia SLI 2 x 2GB PC6400

 

Grafikkort: På dig låter det som om du vill ha det bästa som finns i dagsläget för att kunna maxa de flesta spel. Grafikkortet är det som är mest avgörande i spel och därför tycker jag att du ska köra på ett 9800GX2, det tyngsta som finns just nu. Är det för dyrt kan du köra på HD3870 X2, som har en mer rimlig prislapp. Men om du ändå har en budget på 15 000:- och vill maxa, varför inte?

 

XFX GeForce 9800GX2

Ljudkort: Du behöver bara ett ljudkort om du vill ha riktigt bra ljud, annars är det som medföljer med moderkortet helt okej. Om du ska ha ett, kör på Creatives Soundblaster-serie.

 

Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional Retail

Operativsystem: Vill du ha DirectX 10 så kör på Windows Vista. Med 64bitsystem kan du dessutom ha 4GB RAM-minne rullande. Vill du spela äldre spel så funkar det mesta med lite pillande.

 

Windows Vista Ultimate 64bit

 

Övrigt: Välj processorkylare, hårddisk, diskettstation, kortläsare, CD/DVD-spelare efter eget behov och hur mycket mer pengar du vill spendera.

 

12 808:- kom jag upp i utan de delarna jag nämde ovan. Nätaggregat tog jag aldrig med heller eftersom jag inte riktigt var säker på vad som behövdes. Bör dock tilläggas att de komponenterna inte är särskilt dyra och din budget på 15 000 kommer du lätt hålla. Då har jag ändå inte sparat på krutet någonstans. Intressant hur grymma datorer man kan få för datorer under 15k i dagsläget.

 

Vassego.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4

Processor: Intel E8400 3.0GHz

Grafikkort: Nvidia 9800GX2 1GB

Nätagg: Corsair TX Series 650W

RAM: Corsair XMS2-6400 4GB

Chassi: Antec NINE HUNDRED

DVD Brännare: Asus Dual Layer DVD brännare

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit OEM

Hårddisk är eget val.

 

Pris är 11 698:- exklusive frakt.

 

Det där borde klara till och med Crysis på maxgrafik.

Redigerat av tysonayt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4

Processor: Intel E8400 3.0GHz

Grafikkort: Nvidia 9800GX2 1GB

Nätagg: Corsair TX Series 650W

RAM: Corsair XMS2-6400 4GB

Chassi: Antec NINE HUNDRED

DVD Brännare: Asus Dual Layer DVD brännare

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit OEM

Hårddisk är eget val.

 

Pris är 11 698:- exklusive frakt.

 

Det där borde klara till och med Crysis på maxgrafik.

Att få in ett 9800GX2 i ett Niine Hundred det blir trångt, jag säger inte att det går men det blir trångt, själv skulle jag anske ha tatt Antec P-182, kallt, tyst och rekomenderat av många

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, men Antec NINE HUNDRED är en låda med bra kylning och det kan behövas då kortets egna kylning inte räcker vid hög belastning enligt många, själv har jag ett 8800GTS kort i ett trångt HP chassi, VÄLDIGT trångt men det funkar.

Redigerat av tysonayt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4

Processor: Intel E8400 3.0GHz

Grafikkort: Nvidia 9800GX2 1GB

Nätagg: Corsair TX Series 650W

RAM: Corsair XMS2-6400 4GB

Chassi: Antec NINE HUNDRED

DVD Brännare: Asus Dual Layer DVD brännare

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit OEM

Hårddisk är eget val.

 

Pris är 11 698:- exklusive frakt.

 

Det där borde klara till och med Crysis på maxgrafik.

Att få in ett 9800GX2 i ett Niine Hundred det blir trångt, jag säger inte att det går men det blir trångt, själv skulle jag anske ha tatt Antec P-182, kallt, tyst och rekomenderat av många

 

 

Dessutom så måste man väl ha 64bits Operativsystem för att utnyttja 4 gb minne

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Crysis klarar du inte på max. Dock kan du köra det på Very High. Förutom det och möjligtvis World in Conflict klarar du att maxa det mesta. Jag valde att välja ut delar ifrån Datorbutiken p.g.a. att de har en bra "Bygg din egen dator!"-funktion och är förhållandevis billiga.

 

Chassi: Tänk på att köpa ett chassi med bra kylning. Förutom det är det mest hur mycket pengar du vill lägga på datorns utsida som styr. Jag hade valt chassit nedan. Bra kylning och helt acceptabelt yttre.

 

Antec Case Perfomance P180 Silver

 

Nätaggregat: Det här är inte jag särskilt säker på. För att vara på den säkra sidan kan du göra en tråd på Sweclockers och fråga efter ett nätaggregat hos Datorbutiken som orkar med grafikkortet och processorn jag lagt in.

 

Moderkort: Moderkort är som en djungel. Endast små, små saker skiljer vissa produkter med olika namn åt. Ett i 1000-1500 kronorsklassen duger helt klart. Asus har många trevliga moderkort.

 

Asus P5K WS iP35

 

Processor: Intel Core 2 Duo är fortfarande bäst för spel. Här förklaras varför. Varken nya E8400 eller E8500 är dock i lager på Datorbutiken. Den förstnämda hade jag valt att vänta på. Men om du är otålig kan du köra på E6850 som är lite dyrare och sämre.

 

Intel Core 2 Duo E8400

 

RAM-minne: Vad du ska välja här beror lite på om du ska köra 64bit operativsystem eller inte. Om du gör det är 4GB 800MHz RAM-minne eller mer självklart.

 

OCZ nVidia SLI 2 x 2GB PC6400

 

Grafikkort: På dig låter det som om du vill ha det bästa som finns i dagsläget för att kunna maxa de flesta spel. Grafikkortet är det som är mest avgörande i spel och därför tycker jag att du ska köra på ett 9800GX2, det tyngsta som finns just nu. Är det för dyrt kan du köra på HD3870 X2, som har en mer rimlig prislapp. Men om du ändå har en budget på 15 000:- och vill maxa, varför inte?

 

XFX GeForce 9800GX2

Ljudkort: Du behöver bara ett ljudkort om du vill ha riktigt bra ljud, annars är det som medföljer med moderkortet helt okej. Om du ska ha ett, kör på Creatives Soundblaster-serie.

 

Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional Retail

Operativsystem: Vill du ha DirectX 10 så kör på Windows Vista. Med 64bitsystem kan du dessutom ha 4GB RAM-minne rullande. Vill du spela äldre spel så funkar det mesta med lite pillande.

 

Windows Vista Ultimate 64bit

 

Övrigt: Välj processorkylare, hårddisk, diskettstation, kortläsare, CD/DVD-spelare efter eget behov och hur mycket mer pengar du vill spendera.

 

12 808:- kom jag upp i utan de delarna jag nämde ovan. Nätaggregat tog jag aldrig med heller eftersom jag inte riktigt var säker på vad som behövdes. Bör dock tilläggas att de komponenterna inte är särskilt dyra och din budget på 15 000 kommer du lätt hålla. Då har jag ändå inte sparat på krutet någonstans. Intressant hur grymma datorer man kan få för datorer under 15k i dagsläget.

 

Vassego.

Han borde satsa på 8GB ram, det är populärt bland många som försöker nå maxxat allt på Crysis, och med tanke på att ramminnen har blivit så billiga så är det inte dåligt och satsa på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS4

Processor: Intel E8400 3.0GHz

Grafikkort: Nvidia 9800GX2 1GB

Nätagg: Corsair TX Series 650W

RAM: Corsair XMS2-6400 4GB

Chassi: Antec NINE HUNDRED

DVD Brännare: Asus Dual Layer DVD brännare

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit OEM

Hårddisk är eget val.

 

Pris är 11 698:- exklusive frakt.

 

Det där borde klara till och med Crysis på maxgrafik.

 

Att få in ett 9800GX2 i ett Niine Hundred det blir trångt, jag säger inte att det går men det blir trångt, själv skulle jag anske ha tatt Antec P-182, kallt, tyst och rekomenderat av många

 

 

Dessutom så måste man väl ha 64bits Operativsystem för att utnyttja 4 gb minne

 

Ja, men med 32bit så får man ut 3GB och sedan funkar många fler program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...