HaSsE93 Skrivet 8 April 2008 Rapport Skrivet 8 April 2008 hej det är så att jag håller på at fixa upp min data så den hänger med har inte tänkt köpa helt ny (har en stationär). det är så att jag köpte 1 gig ram minne och ett 8600gt kort för typ 1500kr och jag vill ha en ny processor. Tänkte mig http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...ct=ADX6400CZBOX just nu har jag en amd athlon 3200+ 64 2.01 ghz men jag frågade en datoräffar fall det va möjligt jag kunde få in en x2 processor alltså dual core dom sa nej. är det ett nytt moderkort jag behöver och vad ska jag skaffa för nåt? behöver även ett nytt nätarrgat typ 500W. Citera
TecWizard Skrivet 8 April 2008 Rapport Skrivet 8 April 2008 (redigerat) Ja, det är moderskortet som behöver byttas. Moderkort Är ett moderkort som inte är i bästa klass precis, men är dock uttrustad för att klara AM2+ och PCI-Express 2.0. Vilket kan vara bra för framtids tänkande. NättagregatEtt nättagregat på 550W, men det sägs dock att den är ganska högljud men har ändå fått 4.5 av 5. Redigerat 8 April 2008 av SilverKnight Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.