Katt Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 Nej, format C: funkar inte i Windows, om man har operativsystemet på det. Citera
Banish Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 men det funkar med en win 98 boot diskett :D Citera
evelina Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 ok, men jag testade iallfall och det gick inte och mitt vista färsvann med så nu måste jag köpa en system recovery disc av hp för 360 spänn (tycker det e kasst en sådan har man alltis ananrs fått med gratis när man köper datorn) ps: det e jag underwar e bara inne på min syrras acc för orkade inte byta Citera
Banish Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 (redigerat) man kan skaffa xp skiva på annat sätt.... uppmanar dej dock inte till något olagligt Redigerat 11 April 2008 av Vindruva Citera
Katt Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 Det finns LINUX oxå, det börjar bli ganska bra faktiskt. Citera
Gäst wAcko Skrivet 11 April 2008 Rapport Skrivet 11 April 2008 Nej, format C: funkar inte i Windows, om man har operativsystemet på det.jo, om du fixar en windows xp skiva så bootar du upp med den, går in på repair ("R") och skriver format :c så funkar det. Citera
Desu Skrivet 14 April 2008 Rapport Skrivet 14 April 2008 (redigerat) Vista är fail. Vad är det för mening att köpa en dator som inkluderar vista. Nummer 1 formeln enligt mig att göra när man ska skaffa en dator överhuvudtaget: *Se till att det inte finns vista på den, om vista inkluderas be personalen sälja datorn utan nått j*vla vista eller vista skiva. Tanka xp eller låna nåns dell skiva (ha ha min nya dator kunde använda en dell skiva att installera xp med, det du :) ). Idiot säker formel, för tillfället så suger vista så hårt att det kan få den rikaste dator användare (dom med monster datorer) att gråta av förtvivlan över hur mycket prestanda skiten tar. Nu till formaterings frågan. Sätt i vista skivan och välj starta med cd skiva så att installations programet dyker upp. NOTE: Nu går jag efter vad jag tror att installationen ser ut, om dom fortfarande använder en stil som man installerar win xp med (blå ruta med gul aktig text) så ska det inte vara nått problem, annars använd alternativet till dom saker jag säger. Gå in på ta bort/skapa partion (tror jag det heter). Eller ännu enklare, finns det en "radera knapp" (vilket jag inte tror finns eftersom microsoft skapade vista till att bli hatad och suga k*k = j*vla emo produkt) så använd den för att formatera (fixa) din hårddisk. Sen när skiten (icke troligt eftersom återigen vista är skapad för att bete sig som ett emo kidd som skär sig alldagligen) har raderats från hårddisken så stäng av dator jäveln och ta din vista skiva, och sälj den till nästa idiot på kö som vill köra vista (vilket är värdelöst att köra p.g.a idiot skapat och troligen inte kommer bli användbart förräns inom 1 år eller 2 p.g.a alla j*vla error och tweaks som måste göras för att datorn inte ska fucka upp sig). Sen så startar du datorn, stoppa in xp skivan, tryck på enter (Oh really?), skapa två partioner (om du vill du måste inte) sen välj att instalera win xp på partionen (ena partionen) och välj att formatera med ntfs, ge f*n i ntfs (snabb) för det kan fucka upp i filsystemet. Efter att win xp är tillbaka så ska du aldrig mer röra vista skivan (om du inte sålt den och skrattat åt nästa olycksfågel som köper den av dig) och njuta att du i alla fall har ett någorlunda stabilare (jämnfört med vista 500 % stabilare) operativ system. Efter all installation är klar och XP (heliga graal) jämnfört med vista (nån internet källa ville ha kul och kallade den Project Longdick, vilket stämmer in ganska bra som parodi på Microsoft officiella projekt namn: Project Longhorn. (Ja kolla ironin :) ) ) Så nu kan du ta dig en öl. (en saft flaska med tillhörande tröst leksaker och nappflaska om du är en liten skitunge på 8-10 år :evil: ) Okej, lite noteringar. Jag skrev detta för att både hjälpa dig (hoppas det hjälper) och för att j*vlas lite kanske, och fixa lite humor. Om du inte anser nån humor i detta, okej för mig. Världen dör inte för det. Ska jag vara ärlig, 50% (kanske, vet inte ^_^ ) är seriöst, det innehåller både mina åsikter om vista och lite hjälp information. Så, som sagt, ta dig en öl, sitt ner, radera vista intill oblivion för det lever verkligen upp till ordet "fail". För tillfället (i fall dom inte lyckas lösa vista och ge det nån form av mercy inför din dator) så anser jag vista den med värdelösa och sämsta microsoft (oh yes) nånsin lyckats skita ur sitt arsle. Som sagt, jag tenderar mest med att skoja och skämt lite, men samtidigt seriösa åsikter och hjälp, du avgör själv hur du bedömer mitt inlägg. Sen om nån ska ha kul med att flamea mig med "OMG har du ens testa produkten bla bla bla jag vill suga av Project longhorn (Vista) men du vägrar osv. *Jag har aldrig använt Vista och tänker aldrig göra det heller. *Jag måste erkänna att jag är fäst vid XP, kanske jag är en sån som inte vill ha några ändringar. *Jag baserar det mesta av mina åsikter på majoriteten (face it för h*lvete, majoriteten av Vista användare har krångel med sina datorer bla p.g.a dom släppte Vista för tidigt). *Jag baserar även mina kunskaper på fakta jag läst och värderat, och i mina ögon suger vista extremt. Varför jag använder ordet fail så mycket när det gäller vista, aka Vista är ett synonym med fail. Då var det avklarat, som sagt om du har flame så skicka gärna ett PM så kan vi argumentera, men som sagt alla har en åsikt och det ska respekteras, sen om jag eller du (alla som vill svära åt mig) är trångsynt och insisterar på att konvertera (trycka i en att den saken är bra) den ena är en annan femma. Tack för mig :P EDIT: För lite matnyttig info, vista suger så jävligt att dom flesta av dina favoritspel från gamlare dar (90 talet och upp till 2003(4,5) eller nått sånt) inte är kombitatla med vista eftersom dom glömde att optimera vista tillräckligt för att spelen skulle ha en chans att vara kombatitla med vista (Ja du, ännu ett exempel på hur korkat microsoft kan va). Redigerat 14 April 2008 av Gird3r Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.