Hoppa till innehåll

Tryggpcverktyg

Rekommendera inlägg

Gäst Plopp
Skrivet

asså varje gång jag ominstallerar och sedan konektar till internet så kommer det upp en ruta där det står typ att jag inte har något antivirus, och ber mig att ladda ner der tryggpcverktyg, så kommer jag fram till en sida som ser ut som en virussida.

Men det jag undrar egentligen är varför den poppar upp varje gång efter att jag har ominstallerat datorn :huh:

Det poppar bara upp en gång, och bara efter att jag ominstallerat datorn, nån som vet varför? Går det att ta bort det??

Se bifogade fil...

tryggpcverktyg.bmp

Skrivet

Dedär ser ut som en lur-grej, det står att allt är gratis, så gör man en scan och då står det att man har typ 348 fel på datorn, sen ska man betala 30$ för att fixxa det. Stäng bara ner rutan när den kommer upp.

Skrivet

Vilka sida har du som startsida när den kommer up? Om det kommer up på alla sidor sök igenom datorn med något virus program kan vara så att du fått en adware(Tror det heter så) ett litet fult program som skickar popup fönster när man gör vissa saker.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...