Hoppa till innehåll

Hittar Ej Kanalen.


Zonix
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Mitt NES funkar men jag hittar inte kanalen den ska spelas på, den har funkat förut.

 

Jag provade min Sega Megadrive och hittade kanalen på den men jag hittade inte kanalen till NES:en.

 

Kan det bero på att jag har en ny tv och inte en gammal?

Kan det också bero på att jag anväder RF saken och inte AV(har inte dem sladdarna)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har du en nyare TV så kan du ju se vilken Hertz den kanal du är på för tillfället är, nes kör ju 50hz, så leta på det, annars får du väl kanalsöka vilt, jag hade problem med mitt megadrive/snes också, men bara jag hittade den så kör alla på samma kanal

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, kolla på baksidan av din Nes. Där kan du välja kanal. Switcha kanal i det fallet.

 

Annars kan du kolla på högra sidan av din Nes där det finns ett A/V uttag, det blir jäkla mycket bättre bild om du använder A/V istället för RF.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror på TVn... men jag antar att du har kanalsökt?

Ja det har jag.

 

 

Ok, kolla på baksidan av din Nes. Där kan du välja kanal. Switcha kanal i det fallet.

 

Annars kan du kolla på högra sidan av din Nes där det finns ett A/V uttag, det blir jäkla mycket bättre bild om du använder A/V istället för RF.

Jag har testat med både CH3 och CH4 jag hittar ändå inte och jag har inte A/V sladdarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...