Sidney Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 Tja! Ska filma en sak på datorn med programmet Fraps. Problemet är att jag inte fattar hur man gör med det. Laddat ner det och så, men hur gör man för att det ska börja filma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
htf456345 Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 I programmet så kan du välja vilka knappar det ska vara..orginalen tror jag är (filma F9) (Bild F5) :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Angelo Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 Tja! Ska filma en sak på datorn med programmet Fraps. Problemet är att jag inte fattar hur man gör med det. Laddat ner det och så, men hur gör man för att det ska börja filma? Man kan bara spela in när man är ine i spel med fraps Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 16 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 OK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ANTHedavidsso Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 hej jag behöver lite hjälp här med tack eller hjälp och hjälp mer en fråga om någon vet varför det tar nästan ett GB i i min film om jag spelar in i typ 1 minut fattar inte det lite överdrivet eller e det någon som vet något annat program man kan spela in på Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 öh? Mer förklaring , tack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 hej jag behöver lite hjälp här med tack eller hjälp och hjälp mer en fråga om någon vet varför det tar nästan ett GB i i min film om jag spelar in i typ 1 minut fattar inte det lite överdrivet eller e det någon som vet något annat program man kan spela in påDu har för mycket fps inställt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ANTHedavidsso Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 hej igen jag har provat med att sänka mina FPS innan men det funkar inte endå provade med 5 FPS och 60 ingen gav någon skilnad tyckte jag :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
isMaNnen Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Det är pga att Fraps spelar in i .avi, det är bara en rå film fil som inte har blivit förminskad på något sätt. Efter du har spelat in din film så måste du konvertera filmen till tex WMV. Jag föredrar .WMV för den tar inte ner kvalitén mycket men filerna blir ändå mycket mindre. Gjorde en film igår kväll det blev 4gb stor fast efter konverteringen så var den bara 323mb ;) Använde Sony vegas för att konvertera filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 24 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2008 Man behöver bara koda ner den, inte byta format. Anledningen till att det är stort är för att fraps inte har tid att komprimera videon med någon codec, utan bara kör rått format. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.