Hoppa till innehåll

Cpu


HaSsE93
 Dela

Rekommendera inlägg

det är så attn är jag spelar call of duty 4 på högsta grafik, spelar ingen roll vilken grafik men min CPU användning ligger alltid på 100% och sen när jag spelat ett tag så går datorn upp i 60 grader som är riktigt farligt har kännt rör en gång... men nu ska jag köpa en ny processor AMD Athlon 64 X2 6400 3.2 Ghz kommer den också ligga på 100% jag frågade några i min klan dom sa att jag kommer ligga typ på 50% men kommer jag ligga på mindre grader en förut? hadde förut amd athlon 64 3200+

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

det är så attn är jag spelar call of duty 4 på högsta grafik, spelar ingen roll vilken grafik men min CPU användning ligger alltid på 100% och sen när jag spelat ett tag så går datorn upp i 60 grader som är riktigt farligt har kännt rör en gång... men nu ska jag köpa en ny processor AMD Athlon 64 X2 6400 3.2 Ghz kommer den också ligga på 100% jag frågade några i min klan dom sa att jag kommer ligga typ på 50% men kommer jag ligga på mindre grader en förut? hadde förut amd athlon 64 3200+

låter som din processor också blir överbelatad av någon annat också

prova virussöka datorn etc

jag kör Cod 4 på amd 4400 och det ligger på typ 50-70%

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keylogger

60 grader är defenetivt inte mycket inte om de handlar om en gammal amd eller intel. Eller om de nu är en ny amd intel för den delen också.

min ligger stadigt mellan 30-38 grader
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min processor ligger på runt 20-30 grader. tänk på att inte ha så mycket skräp på datorn eftersom oftast går flera program igång och belastar processorn, du kan även stänga av autostart moduler genom att:

 

1. start

2. kör

3. skriv in msconfig

4. tryck på fliken Allmänt

5. tryck på selektiv start

6. uncheck Läs in autostart-objekt

(kommer inte ihåg vad uncheck var på svenska Lol)

7. starta om datorn

8. testa att köra

9. belastas datorn lika så tror jag att du verkligen måste genomsöka datorn efter virus etc.

10. byt processor om ovan inte funkar

11. fortfarande problem? kontakta din återförsäljare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel är oftast programmerade att köra på 100% CPU för att man ska få bästa möjliga flyt i spelet och höga FPS-värden. Att processorn då även blir varm är inget konstigt. Installera en bättre kylare om du vill få den svalare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...