HaSsE93 Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 det är så attn är jag spelar call of duty 4 på högsta grafik, spelar ingen roll vilken grafik men min CPU användning ligger alltid på 100% och sen när jag spelat ett tag så går datorn upp i 60 grader som är riktigt farligt har kännt rör en gång... men nu ska jag köpa en ny processor AMD Athlon 64 X2 6400 3.2 Ghz kommer den också ligga på 100% jag frågade några i min klan dom sa att jag kommer ligga typ på 50% men kommer jag ligga på mindre grader en förut? hadde förut amd athlon 64 3200+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 15 April 2008 Rapport Dela Skrivet 15 April 2008 det är så attn är jag spelar call of duty 4 på högsta grafik, spelar ingen roll vilken grafik men min CPU användning ligger alltid på 100% och sen när jag spelat ett tag så går datorn upp i 60 grader som är riktigt farligt har kännt rör en gång... men nu ska jag köpa en ny processor AMD Athlon 64 X2 6400 3.2 Ghz kommer den också ligga på 100% jag frågade några i min klan dom sa att jag kommer ligga typ på 50% men kommer jag ligga på mindre grader en förut? hadde förut amd athlon 64 3200+låter som din processor också blir överbelatad av någon annat ocksåprova virussöka datorn etc jag kör Cod 4 på amd 4400 och det ligger på typ 50-70% Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banthafooder Skrivet 16 April 2008 Rapport Dela Skrivet 16 April 2008 60 grader är defenetivt inte mycket inte om de handlar om en gammal amd eller intel. Eller om de nu är en ny amd intel för den delen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 60 grader är defenetivt inte mycket inte om de handlar om en gammal amd eller intel. Eller om de nu är en ny amd intel för den delen också.min ligger stadigt mellan 30-38 grader Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banthafooder Skrivet 19 April 2008 Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 60 grader är defenetivt inte mycket inte om de handlar om en gammal amd eller intel. Eller om de nu är en ny amd intel för den delen också.min ligger stadigt mellan 30-38 grader Ja det är ju givetvis bättre men 60 är ingen katastrof så att säga, de ska tåla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
guthian Skrivet 20 April 2008 Rapport Dela Skrivet 20 April 2008 min processor ligger på runt 20-30 grader. tänk på att inte ha så mycket skräp på datorn eftersom oftast går flera program igång och belastar processorn, du kan även stänga av autostart moduler genom att: 1. start 2. kör 3. skriv in msconfig 4. tryck på fliken Allmänt 5. tryck på selektiv start 6. uncheck Läs in autostart-objekt (kommer inte ihåg vad uncheck var på svenska Lol) 7. starta om datorn 8. testa att köra 9. belastas datorn lika så tror jag att du verkligen måste genomsöka datorn efter virus etc. 10. byt processor om ovan inte funkar 11. fortfarande problem? kontakta din återförsäljare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Spel är oftast programmerade att köra på 100% CPU för att man ska få bästa möjliga flyt i spelet och höga FPS-värden. Att processorn då även blir varm är inget konstigt. Installera en bättre kylare om du vill få den svalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Recep Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Du måste köpa en ny kylare, kan tipsa om en kylare som kan sänka 100% användningstemperatur till 20-30 grader Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.