Anonymiserad Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 Hjälp! Mitt antivirus säger att det stoppar attacker hela tiden! Vad ska jag göra? Antiviruset är det inge fel på, det har jag haft i några år och det händer inte på mina andra datorer. Tack i förskott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 17 April 2008 Rapport Dela Skrivet 17 April 2008 Vad har du för nått virus skydd? Vad heter viruset? Är det en trojan eller? Kan du skicka bilder så vi vet vad för slags virus du har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 18 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Den säger inte att det är ett virus, utan att det har blockerat en attack från ip ............ jag har avast. ska ta en bild när det händer igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 (redigerat) Står det att den är UDP eller TCP? Redigerat 18 April 2008 av Poison Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter.Nja, man kan ju ha en brandvägg men det skyddar inte så mycket.Har man ett bra virus skydd så behöver man inte ha en brandvägg, förutom microsofts fast än att den suger. Och sen så tänkte jag att din brandvägg kan vara på för hög "status" alltså då blockar den allt, ex lagring av sidor å sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter.Nja, man kan ju ha en brandvägg men det skyddar inte så mycket.Har man ett bra virus skydd så behöver man inte ha en brandvägg, förutom microsofts fast än att den suger. Och sen så tänkte jag att din brandvägg kan vara på för hög "status" alltså då blockar den allt, ex lagring av sidor å sånt. klart som f*n du behöver brandvägg om du inte vet vad du sysslar me vilket du inte verkar veta Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 (redigerat) Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter.Nja, man kan ju ha en brandvägg men det skyddar inte så mycket.Har man ett bra virus skydd så behöver man inte ha en brandvägg, förutom microsofts fast än att den suger. Och sen så tänkte jag att din brandvägg kan vara på för hög "status" alltså då blockar den allt, ex lagring av sidor å sånt. lol Brandväggar stoppar DDOS-attacker, portscanners, och en j*vla massa annat. Portscanners kör ju IP-range. 83.x.x.x - 86.x.x.x t.ex, skulle ditt ip finnas där så attackerar den automatiskt, då blockerar brandväggen det. Har du inte en brandvägg som stoppar attacken blir du utslängd ur din egna dator. Men visst, brandväggar kan stoppa annat viktigt också. Redigerat 18 April 2008 av Poison Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Prova med ett anti rootkit program och ser om den hittar något kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 (redigerat) Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter. Nja, man kan ju ha en brandvägg men det skyddar inte så mycket. Har man ett bra virus skydd så behöver man inte ha en brandvägg, förutom microsofts fast än att den suger. Och sen så tänkte jag att din brandvägg kan vara på för hög "status" alltså då blockar den allt, ex lagring av sidor å sånt. klart som f*n du behöver brandvägg om du inte vet vad du sysslar me vilket du inte verkar veta Mm, jag går efter mina åsikter.. Har kört utan brandvägg på ena datorn i 2 år nu, mitt virus skydd skyddar mig i allafall. Ni får säga vad ni vill men jag klarar mig. Och det som är mest roligt är att på min dator med Kaspersky+brandväggen att det är på den jag har fått en massa skit. Men som sagt, ni använder brandvägg om ni vill, men jag anser inte det nödvändigt. Inget att disskutera om. Redigerat 18 April 2008 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keylogger Skrivet 18 April 2008 Rapport Dela Skrivet 18 April 2008 Du borde skaffa dig en brandväg som zonealarm permanent block för den som försöker ta sig in om du inte tillåter. Nja, man kan ju ha en brandvägg men det skyddar inte så mycket. Har man ett bra virus skydd så behöver man inte ha en brandvägg, förutom microsofts fast än att den suger. Och sen så tänkte jag att din brandvägg kan vara på för hög "status" alltså då blockar den allt, ex lagring av sidor å sånt. klart som f*n du behöver brandvägg om du inte vet vad du sysslar me vilket du inte verkar veta Mm, jag går efter mina åsikter.. Har kört utan brandvägg på ena datorn i 2 år nu, mitt virus skydd skyddar mig i allafall. Ni får säga vad ni vill men jag klarar mig. bra ge mig din ip då så kan vi hacka dig och se om ditt antivirus stoppar oss ;) tror verkligen att det gör det.... NOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anonymiserad Skrivet 19 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2008 Brandvägg behövs väl inte... Mitt antivirus säger ju att det stoppar attackerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.