Hoppa till innehåll

Virus?


x3n0n
 Dela

Rekommendera inlägg

Posta gärna en HijackThis log.

 

Ladda ner det här: http://www.download.com/Trend-Micro-Hijack...4-10227353.html

 

En Hijackthis logg kan visa mycket mer skräp än vanliga anti-virus program, det visar vars problemet kommer ifrån. Att ta bort det är en annan fråga ;)

 

När du startar upp det så trycker du "Do a system scan and save a logfile", sen postar du den här.

Redigerat av Odet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för hjälpen men jag har sökt efter virus och den har hittat misstänkta filer och jag kan inte radera dom för dom finns inte typ. jag har letat efter dom där dom ligger dom ligger på typ C:documents and settings\mitt konto\lokala inställningar men jag hittar inte lokala inställningar även fast den finns där.

och så undrar ja bara med de där programmet ska ja ladda ner det på en data sen lägga in det på en skiva sen så installera det på min data?

 

notera att är en skyddad mapp och kommer inte att visas. däremot om du skriver in

C:\documents and settings\mitt konto\lokala inställningar\ i adressfältet i utforskaren så borde den komma upp, annars kan du ändra en inställning på kontrollpanelen>mappalternativ>Visning>"visa dolda filer och mappar"

 

funkar inte detta kan du fråga en datoransvarig t.ex på skolan, eller dina föräldrar. om ingen av dem kan lösa problemet kan du ju alltid söka på google.se efter lösningar

 

föresten? är du administratör på datorn? det kan vara problemet

om inte gör följande:

1. starta om datorn.

2. när datorn startar så kommer det stå någonstans på skärmen typ tryck F2 för det och F12 för det...

tryck F8

3. starta felsäkert läge (inte felsäkert läge med kommandotolk eller felsäkert läge med nätverk, eftersom om det är vad jag tror att det är så kan viruset utnyttja sig utav att det inte finns något skydd och kan då ladda ned fler dumma filer)

4. gå in som administratör (det alternativ som du inte kan välja när du kör windows normalt)

5. gå in på kontrolpanelen

6. ändra ditt konto till administratör

7. starta om datorn

8. gå in på ditt konto

9. kill that stinkin virus lol

10. eller byt antivirus program till något som klarar av att ta bort, hmm vad skulle det kunna vara? har du testat Avast® Pro/Home Edition?

Redigerat av guthian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...