Hoppa till innehåll

Datorn Stänger Av Sig


CrazyBarrie

Rekommendera inlägg

Hej!

Nu undrar och om det är någon här som har en aning om varför min dator stänger av sig utanförvarning när jag spelar spel. surfa på nätet kan jag göra men om jag t.ex. sätter på cs eller flyff så kanske efter 1h så stängs datorn av.

Jag har tagir bort allt i autostart med kör->msconfig.

när jag kör ad-aware så försvinner det men om jag startar upp datorn igen så kommer det tillbaka.

och när jag söker igen med ad-aware för att se om det hade kommit tebax så hittade jag bara tracking cookies, som jag inte riktigt vet vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst Justfiwi

För det första så är det inte direkt Ad-Awares och Spywares som gör så att din dator stänger av sig, du skulle inte skanna med Ad-Aware 2007 utan ett Antivirus-program så som AVG.

Men det här problemet hade jag förut och det var pågrund utav överhettning.

Öppna chassit och damsug bort allt damm och gör det kanske en gång i månaden.

Skaffa sedan en till fläkt...

Antagligen fixat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första så är det inte direkt Ad-Awares och Spywares som gör så att din dator stänger av sig, du skulle inte skanna med Ad-Aware 2007 utan ett Antivirus-program så som AVG.

Men det här problemet hade jag förut och det var pågrund utav överhettning.

Öppna chassit och damsug bort allt damm och gör det kanske en gång i månaden.

Skaffa sedan en till fläkt...

Antagligen fixat!

jag har redan dammsugit den och jag har nästan fixxat det, det är dom där cookiesen...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första så är det inte direkt Ad-Awares och Spywares som gör så att din dator stänger av sig, du skulle inte skanna med Ad-Aware 2007 utan ett Antivirus-program så som AVG.

Men det här problemet hade jag förut och det var pågrund utav överhettning.

Öppna chassit och damsug bort allt damm och gör det kanske en gång i månaden.

Skaffa sedan en till fläkt...

Antagligen fixat!

jag har redan dammsugit den och jag har nästan fixxat det, det är dom där cookiesen...

 

Cookies är inte såpass stora att dom orsakar problem i ditt spelande.

Det kan vara att din/a fläktar inte orkar kyla ner.

 

Eller så kan det vara fel på spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är konstigt jag har haft på datorn hela dagen spelat mycket utan att datorn stängt av sig,

jag tog bort hälften av alla cookies som fanns (11) och nu funkar det.

så om jag startar om datorn och det kommer tillbaka ska jag ta bort häflten av dom osv.

Tills jag får ut en cookie så vet jag att det är den då kan jag söka på den på google och kanske få bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fixa CCleaner så ska det nog ordna sig \o7

 

Städning klar - (6.358 sekunder)

------------------------------------------------------------------------------------------

8,74MB Borttaget.

 

:P

post-1652-1209685101_thumb.jpg

Redigerat av Rullis
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fixa CCleaner så ska det nog ordna sig \o7

 

Städning klar - (6.358 sekunder)

------------------------------------------------------------------------------------------

8,74MB Borttaget.

 

:P

jo men om jag tar bort det med t.ex. ad-aware eller Ccleaner brukar det komma tebax men jag får see om det har gjort det nu =)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

jo men om jag tar bort det med t.ex. ad-aware eller Ccleaner brukar det komma tebax men jag får see om det har gjort det nu =)

 

Det kommer tbx därför att det är tracking cookies, vilken sida du typ än går in på så kommer cookies för alltid att lägga sig i dina temporära filer, och det är verkligen inte dem som orsakar ditt problem. Som sagt, dt är väll överhettning

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur länge har du haft datorn?

Om du har otur så kan det vara samma problem som jag hade med mitt första moderkort.

Jag älskade det. 800 kr, klarade 32GB RAM, BUS speed var 1033MHz.

Men, det var någon felkonstruktion. Datorn stängdes av vid för hög CPU belastning. En del fick problemet fixat med en BIOS uppdatering, men inte jag.

Jag har nu ett nytt moderkort och allt fungerar som det ska...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...