💬
Logga in
Fuska.se

Simpsons Vs Family Guy Vs South Park

91 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare

1. Simpsons

2. Family Guy

3.

4.

5.

6.

7.

8.

.

.

.

.

.

.

.

.

100. South Park

20 Aug 2008
Nivå 2 · Novis

South Park, klart. De vågar i allafall skämta om saker man absolut inte vill se på TV.

21 Aug 2008
Nivå 0 · Nykomling

South Park är min favorit av de tre. Mest för att de ofta driver med politik, religion eller gör parodier på filmer, och för att de flesta avsnitten har något slags budskap om samhället.

Family Guy gillar jag för att serien har högt tempo; skämten kommer snabbt, många efter varandra och är oftast väldigt bra. Gillar speciellt de skämt som egentligen inte har någonting alls med själva handlingen att göra, som alltid börjar med att någon säger "Remember that time when..".

Simpsons kan de lägga ner, de kommer ändå inte med nåt nytt material.

Senast ändrad:

Nivå 5 · Fuskare

Jag tycker lätt att Simpsons är bäst. Family Guy tycker inte jag är så kul, och South Park har jag nästan aldrig sett. Simpsons <3 :wub:

Nivå 6 · Fuskare

South park ftw! XD

Simpsons -> South Park -> Family Guy

Senast ändrad:

22 Aug 2008
Nivå 6 · Fuskare

Det är tre väldigt olika serier trotts allt.

När South Park är på top är de helt klart bäst. Många av deras skämt om just politik och så är helt klockrena. Men ofta blir det bara för mycket blod, snusk, kiss och bajs humor. Ofta väldigt omogen och dålig sådan.

Family Guy håller helt klart högst tempo. Många skämt som ofta håller hög kvalite. Förmodligen den serie jag uppskattar mest.

Simpsons har dock något som ingen av de andra serierna har, nämligen helt klockrena karaktärer. Vem älskar inte Homer?

Så, i slutändan är det nog ändå Family Guy som är min favoritserie, Simpson trillar in på en andra plats tack vare sina helt fantastiska karasmatiska karaktärer och South Park kryper fram på en tredje plats.

23 Aug 2008

Simpsons är så j*vla överhypat, det är inga roliga skämt, ingen riktig handling, inga budskap eller nåt alls. När jag var 10 var det kul, men när man är äldre än så förstår jag inte hur man kan se på det.

South Park <3 Klockrena och groteska skämt som man vill ha det!

Nivå 9 · Veteranfuskare

SIMPSONS!!!

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark
↗ till inlägget

South park ftw! XD

Yup
Nivå 10 · Veteranfuskare Moderator

Jag gillar både Simpson och Family Guy.

Dom kan båda komma med kommentarer som är klockrena.

Men South Park däremot, jag kan inte fatta vad man tänkte när man skapade serien? Den känns så stel och seriens humor är torr och kass. Jag klarar inte av att kolla på det.

1 - Family Guy.

2 - Simpson.

3 - South park.

Nivå 4 · Lärling

Sout Park rockar

Nivå 6 · Fuskare

Sett på Simpsons i många år nu.. Blir tråkigt efter ett tag.

Så jag röstar för Family Guy, älskar deras skämt ;)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag gillar både Simpson och Family Guy.

Dom kan båda komma med kommentarer som är klockrena.

Men South Park däremot, jag kan inte fatta vad man tänkte när man skapade serien? Den känns så stel och seriens humor är torr och kass. Jag klarar inte av att kolla på det.

1 - Family Guy.

2 - Simpson.

3 - South park.

Japp, fattar inte heller vad som är kul med South Park.

26 Aug 2008
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Finns redan ett antal liknande trådar, men eftersom detta är första omröstningen låter jag den vara kvar tills vidare.

Själv tycker jag Simpsons är en relativt dålig serie, inget drag i deras skämt. De verkar väldigt rädda för att använda en gnutta våld, förelämpa personer och liknande. Inte så kul då.

Family Guy är rolig om man är kunnig om USA och om man är lite äldre och förstår mer av samhället etc, mycket smarta skämt. Tycker själv den är mycket bättre än simpsons.

Fast jag tycker den geniala serien South Park spöar både dessa. De har ett budskap i alla avsnitt som de förmedlar på ett komiskt sett. Dock kan de ta bort Kenny, allt relaterat till honom är bara barnsligt och tråkigt.

Signed, fast jag diggar inte South Park alls.
27 Aug 2008
Nivå 7 · Fuskare

1. Simpsons

2. Family Guy

3. South Park

29 Aug 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare

south park knäcker allt som går/gått på tv.

5 Sep 2008
Nivå 4 · Lärling

South Park! Simpsons är utttjatat och inget drag i serien. Family Guy är okej, men ändå ligger det lite "Simpsons" i det. Men South Park däremot, där har vi drag och roliga skämt!

6 Sep 2008
Nivå 8 · Veteranfuskare

Family guy, har börjat gilla det mer. Inte favorit programet men ändå ganska roligt.

Nivå 1 · Novis

1: Family Guy, utan tvekan.

2: South Park, man måste ha lite humor för detta program dock.

3: Simpson, ALLTID roligt, men har tröttnat. Kollat på detta sen vaggan(NOT, men det börjar bli segt.)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in