Hoppa till innehåll

Invandring.


xSaaamii

Rekommendera inlägg

Visste ni att Jönköping tar emot fler flyktingar än Usa och canada tillsammans Det visar ju bara på hur dåliga ledare usa och canada har eller vad tycker ni?

Själv tycker jag att det är sjukt av usa och canada att bara tänka på sig själva.

(Tror jag har skrivigt i rätt forum)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Att USA inte tar emot fler flyktingar är inte så konstigt (från just Irak) efter som de är så rädda att få in terorister i USA då. Att sverige tar emot så mycket flycktingar tycker jag är sjukt. Jag tycker invandring är bra och det i grunden inte är något fel på det, men man måste ju kunna behärska sig. Att en kommun i Sverige tar mer flyktingar från ett land än USa är lite sjukt (men det är ingen som tvingar oss att ta emot så mycket flyktingar). Sen ska man inte glömma att USA tar emot ett stort antal flyktingar och invandrare från andra länder.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sladdis

Invandring är helt korrekt. Till en viss gräns, Sverige kan ju börja klassas som rädningens land, vi kommer bli överbefolkat (Som Kinesiska Republiken) inom en snar framtid. Men jag skyller INTE på invandrare. De har all rätt att fly till en mer tryggt ställe där det inte krigas. Jag är inte rasist eller nått sånt skit. Jag är emot dem. Invandring ska finnas, till en viss gräns. Och asyl ska inte nekas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är bra att Sveige tar in mycket invandrare. Men det måste finnsa andra länder spm också kan ta in. Jag har absolut inget emot invandrare, men jag vill inte att Sverige ska få in miljontals med människor varje år. Så att det blir ett helt enkelt, överbefolkat land.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Att USA inte tar emot fler flyktingar är inte så konstigt (från just Irak) efter som de är så rädda att få in terorister i USA då. Att sverige tar emot så mycket flycktingar tycker jag är sjukt. Jag tycker invandring är bra och det i grunden inte är något fel på det, men man måste ju kunna behärska sig. Att en kommun i Sverige tar mer flyktingar från ett land än USa är lite sjukt (men det är ingen som tvingar oss att ta emot så mycket flyktingar). Sen ska man inte glömma att USA tar emot ett stort antal flyktingar och invandrare från andra länder.

 

Soad_token

Skojar du? Vi har så j*vla mycket skog, så vi kan bygga gigantiska reservat åt invandrarna (skämt åsido :lol: )

 

Men som andra har sagt, invandring är bra till en visst punkt. Det blir för många arbetslösa o.s.v. ifall vi får större population på så kort tid. Samhället hinner inte anpassa sig. Men man ska ju inte diskriminera invandrarna totalt. Det var ju invandrarna som kom hit med pizzan, pastan, kinamaten, kebab och mycket mer :P

 

Fast sen är det ju synd att invandrarna blir så ignorerade på arbetsmarknaden också..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast sen är det ju synd att invandrarna blir så ignorerade på arbetsmarknaden också..

Det är ju ett av problemen med att ett litet land som Sverige tar emot så mycket invandrare, det finns inte plats på arbetsmarkanaden för hur mycket människor som helst utan svensk utbildning eller som inte kan använda det svenska språket både i tal och skrift. Ett annat problem är att skolorna inte kan/hinner lära så stora mängder barn svenska från grunden. Problemet skulle kunna lösas genom att ställa krav på att man ska lära sig Svenska, för ungefär 15 år sedan lärde sig invandrarna Svenska på 6 månader, nu finns det det som tar 2 år på sig för att lära sig det svenska språket. Man måste ställa krav på invandrarna annars blir det misslyckat, just som att det inte får jobb och istället för att gynna samhället blir invandrarna en belastning. Och blir invandrarna en belastning så kommer partier som Sveriedemokraterna att få betydligt mycket mer anhängare än idag.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...