Hoppa till innehåll

Blockera Onödiga Medelande?


Raptomex

Rekommendera inlägg

Hej.

Jo jag har tagit bort 2 filer från windows, det var bara för att det har setat virus i dom.

Så jag tog bort dom. Men nu när jag startar datorn varje gång så kommer det upp medelande om att datorn inte kunde hitta dom filerna. Det börjar bli lite irriterande nu, så finns det nått sätt att förhindra dom att ploppa upp sådär, kan man typ blocka dom eller nått liknande?

 

Tacksam för svar/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det sånna filer, att när virusprogrommat sökte igenom datorn, kunde man inte ta bort dom ?

Jesus, jag skrev att jag har tagit bort filer för att dom var virus infekterade, då tog jag bort det med virus skydd. <_<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du kryssa i så att anti-viruset tog bort filerna. Så kan det vara så att Anti-Viruset aldrig tog bort filerna. Eller att dom filerna används utav något program. Så testa att tabort dom igen via felsäkert läge. Eller så kanske den varnar för att filerna ligger i systemåterställningen.

 

Systemåterställning:

 

Om du nu inte vet hur du resettar systemåterställningen, så går du till kör skriver in sysdm.cpl och går till systemåterställning, och kryssar i 'Inaktivera Systemåterställning på alla enheter'. Sen trycker du på verkställ. Sen kommer en ruta upp som säger om du är helt säker på att inaktivera det. Tryck på 'Ok'. Sen kryssar du ur samma som du kryssade för och tar verkställ. Så ska det vara klart.

 

 

Felsäkertläge:

 

Om du inte vet hur man startar i felsäkert läge. Gå till kör skriv in msconfig och gå sedan till BOOT.ini, och kryssa i /SAFEBOOT. Sen kommer en ruta upp om att starta om datorn, och att du bör stänga ned alla program. Gör då det. Sen kommer datorn startas om och du kommer komma in i felsäkert läge. Upplösningen kommer bli jätte liten så det blir lite problematiskt att scanna igenom burken med anti-viruset. Men det går i alla fall.

 

 

Sen vore det inte fel om du skrev vilket Operatörsystem du kör, eller vilket Anti-Virus. Så kan jag och kanske andra hjälpa dig mer med dina problem.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din dator är inställd att starta upp filerna och eftersom de inte finns kommer du få meddelande om det. Ersätt filerna som tagits bort eller försök stänga av det som försöker anropa dem. Var låg filerna? Var det viktiga systemfiler var det kanske inte så bra att ta bort dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst GunsNroses

Din dator är inställd att starta upp filerna och eftersom de inte finns kommer du få meddelande om det. Ersätt filerna som tagits bort eller försök stänga av det som försöker anropa dem. Var låg filerna? Var det viktiga systemfiler var det kanske inte så bra att ta bort dem.

jag tror jag hadde så en gång, men det försvan efter ca 5 månader det medelandet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har det felet också,det är bara att klicka på ok och sen är det klart.

Lol, när jag får det varje gång jag loggar in?

 

Men iallafall här kommer en bild på medelande, filerna som fattas är fel som det satt ett packed.win.monder.gen virus i, men jag tror inte att det var vitkiga filer, för att jag har inte märkt något, men som sagt kan man inte bara fixa nått i inställningar så att dom inte kommer upp varje gång?

 

Desajn*

Använder windows xp home edition.

Virus skydd; Kaspersky, ska byta till NOD32 på torsdag.

 

Bilden;

post-58534-1210100912_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Raptomex, Gör det här:

 

Ladda ned Hijackthis: Här.

 

 

När du laddat ned Hijackthis. Byt då namn på det, T.ex "msnmsgr.exe" och lägg det i en annan mapp. Så startar du det.

Sen Trycker du på `Ok´ tills du kommer till den här rutan:

http://pici.se/thumbs/t_sRHecufbn.gif

 

Klicka sedan på `Do a system scan and save a logfile´.

 

Då kommer det se ut så här när det är klart:

http://pici.se/thumbs/t_aNXiBtaox.gif

 

1) Tryck in (Alt + A) sen trycker du på (Alt + C)

2) Gå till pastebin.se. Sen klickar du på "skapa nytt"

3) Klicka på stora textrutan. Sen trycker du in (Alt + V).

 

Bild:

http://pici.se/thumbs/t_aqqPpgULt.gif

 

4) Sen trycker du på `Skicka´. Så skall du komma till en ny sida. Och så ska det stå längst upp i editbaren.

Exempel: Http://pastebin.se/20319. Kopiera den och klistra in den på forumet.

 

 

Om filerna i hijackthis ser ut som:

 

O4 - HKLM\..\Run: [10bbf1cf] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\esnrnvu.dll",b

O4 - HKLM\..\Run: [bM1388c253] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\rdqrjkub.dll",s

 

kryssa för dom och kör 'fix checked'

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...