💬
Logga in
Fuska.se

Månadspeng/veckopeng

48 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling

jag får jobba ihop mitt med små jobb

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #22
↗ till inlägget

Får inget alls. Om jag vill ha pengar, så frågar jag mina föräldrar och får det. Mycket bättre, då jag ibland kanske inte behöver pengar, och behöver därför ingen veckopeng men när jag behöver så får jag så mycket som jag vill.

samma här.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Får inget alls. Om jag vill ha pengar, så frågar jag mina föräldrar och får det. Mycket bättre, då jag ibland kanske inte behöver pengar, och behöver därför ingen veckopeng men när jag behöver så får jag så mycket som jag vill.

"Öh, du, du skulle inte kunna slänga in en mille på mitt konto i eftermiddagen, behöver det till en del... grejer?"
Nivå 0 · Nykomling

500 i månaden

Nivå 0 · Nykomling

Får 240kr i månaden..

Nivå 0 · Nykomling

130 i månaden. Men då betalar mamma och pappa alla kläder och mycket annat också.

Nivå 0 · Nykomling

5 kronor i sekunden.

Nivå 0 · Nykomling

200 Kr i månaden.

Nivå 0 · Nykomling

Bidraget på 1050kr, brukar jobba i morfars bil verkstad tjänar nog ca 2000kr i månaden.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

"Öh, du, du skulle inte kunna slänga in en mille på mitt konto i eftermiddagen, behöver det till en del... grejer?"

xD när jag menar "får så mycket som jag vill" så menar jag om jag t.ex. om jag ser ett spel för 600 som ser kul ut (inte för att jag köper spel, men det var bara ett exempel) så frågar jag bara mina föräldrar om pengar och får det. Fast om jag får månads/veckopeng så kanske jag inte har nog och måste spara i två månader.

Eller om jag drar till skolan, och kanske vill fika på något café på rasten med klasskompisarna, så frågar jag bara mina föräldrar och får en 50-lapp eller liknande.

Det går ju en gräns också, jag kan inte fråga om tusenlappar varje dag. Men jag förstår det, och frågar bara om stora pengar när jag verkligen behöver det.

Exakt samma sak med mina päron

Nivå 0 · Nykomling

500:- i månaden.

10 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

0.004 i sekundpeng!

Aka 1200 / månaden

Nivå 0 · Nykomling

jag får mellan 250 - 300 beroende på om jag har skött mig eller inte.^^

11 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

500 sekundpeng =)

Nivå 0 · Nykomling

ca. 300:-

mat, kläder, fika etc etc. bjuder föräldrarna på.

Fungerar bra.

Nivå 0 · Nykomling

Får 400 kronor i månaden. Sen betalar mamma kläder och mat.

Skulle väl behöva ett litet extrajobb på helgerna så man kan börja spara ihop till moppe. -_-

12 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

får 200 :- kr i månaden

15 May 2008
Nivå 0 · Nykomling

tar 300 av studiebidraget och sparar resten. sen får jag runt 3-4000 i lön per månad

Jag får ingen vecko/månads peng. fast det är inte hela värden :lol:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in