Hoppa till innehåll

Jämförelse Mellan Ps3 Och Xbox 360


bladefinor
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför skriver ni så JÄTTEDÅLIGA argument?

En PS3 är nyare och kostar mycket mer än xbox360. Självklart har den då BÄTTRE komponenter (de tog till och med underpris för att få igång försäljningen). En dator för samma pris som en xbox360? Du kan spela alla spel! INTE! En dator för samma pris som ps3? Du kan spela fler spel! En ps3 är faktiskt mycket mer för pengarna!

 

När de tillverkar spelen till de olika konsollerna copy-pastar de inte. De tillverkar dem för varje konsoll. Ett ps3-spel är inte förstorat för att fylla en bluray-skiva med samma innehåll som en dubbellagrig dvd. Det har med tyngre grafik.

 

Spelkänslan är det väl ändå spelskaparna som avgör? Jag förstod inte era argument.

 

Kom med lite riktiga motargument nu...

Redigerat av PunkArne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Aircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.

1. Jag heter Aircondition.

2. Det heter dator.

 

Så var det avklarat.

 

Kan du definiera "spelkänsla"? Blir så s*tans trött på alla som använder det ordet i tid och otid utan att veta vad det egentligen betyder. Är det atmosfären spelet har, storyn, stämningen, grafiken, fysiken, animationerna, ljudet, intensiteten, friheten, åretspelningsvärdet, humorn, dialogerna, striderna eller kontrollerna? Sen är det löjligt att jämföra Grand Theft Auto: San Andreas då det var en småkass portning till PC. Blir ungefär samma sak som att jämföra Knights of the Old Republic eller Dark Messiah, till PC och Xbox/Xbox 360. Vilken version hade varit bäst då? :rolleyes:

 

Besserwisser? (Han råkade komma åt O-tangenten, oj vad jobbigt...).

Visst jag håller med dej, det heter dator (dator är en ihopsamlad klump med olika komponenter... Data kan vara koder som bara består utav 0 och 1 eller filer i en dator men de filer består utav 0 och 1).

 

Vad jag skulle mena med SPELKÄNSLA är vad utvecklarna har utvecklat. Bra grafik, ljud (5.1, 6.1, 7.1, 8.1 Surround...), repliker, humor, dialoger, strider (i fall det är ett krigspel), och kontrollerna. Vill man ha bästa SPELKÄNSLA ska allt detta vara inkluderat i spelet om man vill ha bra spelkänsla. Bara för ett spel har bra grafik behöver det inte betyda att spelkänslan är grym, allt i spelet måste passa en själv om man vill ha bra spelkänsla. Ingen som håller med?

Spelkänsla är alltså lättare för utvecklare att utveckla ifall de i princip har ett obegränsat minne på skivan (Blu-Ray).

DVD börjar bli ett allvarligt problem när det gäller begränsat utrymme nu i tiden.

ALLTSÅ ÄR BLU-RAY LÄTTARE FÖR UTVECKLARE ATT SKAPA SPELKÄNSLA MED!

Jag dillar hur mycket om hårdisk-utrymme jag vill, såvida det är korrekt fakta!

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Dem som skapar spel nuförtiden till 360 och andra spelkonsoler har inte råd att fixa det till ps3 för att det blir så mycket dyrare samma sak som bluray det är tyvärr förre sin tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För f*n för er alla dumhuven som snackar bullsh** hela tiden ! (inget illa menat men kom igen nu f*n!)

De är fakta att PS3 klarar mera och att grafiken är bättre !!! (Än Xbox 360, VI PRATAR INTE OM DATORER NU)

Orka motargumentera det när de är så! Jag behöver inte vara ett "fanboy" pågrund av att de är så !

 

Aircondition sluta slabbra om datorer, för jag måste säga att du är verkligen en PC-Fanboy ...

Och dom tona inte ner Call of Duty Modden Warfare, de var 360 som inte palla mer, ikke exclusiva spel skall i konsol världen vara så lika som möjligt, så alla blir nöjda.

 

ADRIAN_93 - Håller fullständigt med, dom flesta kommande spelen kommer att kosta lika mycket som filmer gör.

Tror inte de kommer avgöra så mycket då dom också säkert drar in mer penar då också !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.

1. Jag heter Aircondition.

2. Det heter dator.

 

Så var det avklarat.

 

Kan du definiera "spelkänsla"? Blir så s*tans trött på alla som använder det ordet i tid och otid utan att veta vad det egentligen betyder. Är det atmosfären spelet har, storyn, stämningen, grafiken, fysiken, animationerna, ljudet, intensiteten, friheten, åretspelningsvärdet, humorn, dialogerna, striderna eller kontrollerna? Sen är det löjligt att jämföra Grand Theft Auto: San Andreas då det var en småkass portning till PC. Blir ungefär samma sak som att jämföra Knights of the Old Republic eller Dark Messiah, till PC och Xbox/Xbox 360. Vilken version hade varit bäst då? :rolleyes:

 

Besserwisser? (Han råkade komma åt O-tangenten, oj vad jobbigt...).

Visst jag håller med dej, det heter dator (dator är en ihopsamlad klump med olika komponenter... Data kan vara koder som bara består utav 0 och 1 eller filer i en dator men de filer består utav 0 och 1).

 

Vad jag skulle mena med SPELKÄNSLA är vad utvecklarna har utvecklat. Bra grafik, ljud (5.1, 6.1, 7.1, 8.1 Surround...), repliker, humor, dialoger, strider (i fall det är ett krigspel), och kontrollerna. Vill man ha bästa SPELKÄNSLA ska allt detta vara inkluderat i spelet om man vill ha bra spelkänsla. Bara för ett spel har bra grafik behöver det inte betyda att spelkänslan är grym, allt i spelet måste passa en själv om man vill ha bra spelkänsla. Ingen som håller med?

Spelkänsla är alltså lättare för utvecklare att utveckla ifall de i princip har ett obegränsat minne på skivan (Blu-Ray).

DVD börjar bli ett allvarligt problem när det gäller begränsat utrymme nu i tiden.

ALLTSÅ ÄR BLU-RAY LÄTTARE FÖR UTVECKLARE ATT SKAPA SPELKÄNSLA MED!

Jag dillar hur mycket om hårdisk-utrymme jag vill, såvida det är korrekt fakta!

 

Data = information

 

Om ni nu skulle kalla en datormaskin för data, skulle ni då i pluralis säga dator?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aircondiotion, det är helt uppenbart att en data har bättre grafik och prestanda än en konsoll men spelkänslan på en konsoll är ju mycket bättre enligt mig, GTA SA på PS2 är ju roligare att spela än på GTA SA på PC. Adrian_93 det finns hundratals filmer där dom säger att 360 är bättre än PS3 och tvärtom. Köper ni era konsoller för att bråka om dom eller för att spela på dom? PS3 har sina fördelar och nackdelar och 360 har sina nackdelar och fördelar men man kan spela samma spel på båda konsollerna nästan förutom dom här ''exklusiva'' spelen då. Där dom visar dom här videorna där PS3 är helt grått medans 360 har glada färger är bara strunt. Inget att tro på.

1. Jag heter Aircondition.

2. Det heter dator.

 

Så var det avklarat.

 

Kan du definiera "spelkänsla"? Blir så s*tans trött på alla som använder det ordet i tid och otid utan att veta vad det egentligen betyder. Är det atmosfären spelet har, storyn, stämningen, grafiken, fysiken, animationerna, ljudet, intensiteten, friheten, åretspelningsvärdet, humorn, dialogerna, striderna eller kontrollerna? Sen är det löjligt att jämföra Grand Theft Auto: San Andreas då det var en småkass portning till PC. Blir ungefär samma sak som att jämföra Knights of the Old Republic eller Dark Messiah, till PC och Xbox/Xbox 360. Vilken version hade varit bäst då? :rolleyes:

Besserwisser? (Han råkade komma åt O-tangenten, oj vad jobbigt...).

Visst jag håller med dej, det heter dator (dator är en ihopsamlad klump med olika komponenter... Data kan vara koder som bara består utav 0 och 1 eller filer i en dator men de filer består utav 0 och 1).

 

Vad jag skulle mena med SPELKÄNSLA är vad utvecklarna har utvecklat. Bra grafik, ljud (5.1, 6.1, 7.1, 8.1 Surround...), repliker, humor, dialoger, strider (i fall det är ett krigspel), och kontrollerna. Vill man ha bästa SPELKÄNSLA ska allt detta vara inkluderat i spelet om man vill ha bra spelkänsla. Bara för ett spel har bra grafik behöver det inte betyda att spelkänslan är grym, allt i spelet måste passa en själv om man vill ha bra spelkänsla. Ingen som håller med?

Spelkänsla är alltså lättare för utvecklare att utveckla ifall de i princip har ett obegränsat minne på skivan (Blu-Ray).

DVD börjar bli ett allvarligt problem när det gäller begränsat utrymme nu i tiden.

ALLTSÅ ÄR BLU-RAY LÄTTARE FÖR UTVECKLARE ATT SKAPA SPELKÄNSLA MED!

Jag dillar hur mycket om hårdisk-utrymme jag vill, såvida det är korrekt fakta!

 

Data = information

 

Om ni nu skulle kalla en datormaskin för data, skulle ni då i pluralis säga dator?

 

jag sa ju att data var information ifall du läser mellan mina rader. Information innehåller bara nollor och ettor...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Simpiz

Det verkar helt katastrof här. Själv har jag både Xbox360 och Playstation 3. Alla är bra på sitt sätt. Det går inte att jämföra dom mot varandra. Playstation 3 har bra grafik, spelkänsla och hållbarhet det har Xbox 360 med.

 

Men Playstation 3 är faktikst lite bättre, men det skiljer sig inte mycket. Men det man borde jämföra mest är vilka spel det finns. PS3 har warhawk, uncharted och några fler som inte Xbox 360 har så det är det som är fördelen. Men Incognito och Naughtydog som har gjort Warhawk och Uncharted är varmumärken till Sony det är därför bara Playstation 3 har spelen.

 

Redigerat av Simpiz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar helt katastrof här. Själv har jag både Xbox360 och Playstation 3. Alla är bra på sitt sätt. Det går inte att jämföra dom mot varandra. Playstation 3 har bra grafik, spelkänsla och hållbarhet det har Xbox 360 med.

 

Men allvarligt så tycker jag att Playstation 3 är bättre för...

att hållbarheten är bättre, spelkänslan är bättre och det finns många bra spel som inte finns på Xbox 360 som tillexempel Warhawk. Ett av mina favorit spel...

 

Äntligen en som bryr sig om själva spelen här istället för att skryta om hur stor proccessor PS3 har och hur mycket grafiken äger Xbox.

 

Själv gillar jag de Xbox360 exklusiva spelen väldigt mycket. Och om man inte gillar spelen som kommit till den andra konsollen, borde man då köpa den ändå bara för att den är "större, snyggare och bättre"?

 

PS2 sålde bättre en Xbox.

När jag köpte mitt PS2 så hade jag inte en aning om vad Xbox var. Cirka ett halvår senare fick jag ett Xbox i julklapp och mitt PS2 har jag bara använt ett fåtal gånger sen dess för att klara ut God of War.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS2 sålde bättre en Xbox.

När jag köpte mitt PS2 så hade jag inte en aning om vad Xbox var. Cirka ett halvår senare fick jag ett Xbox i julklapp och mitt PS2 har jag bara använt ett fåtal gånger sen dess för att klara ut God of War.

 

ja det var vad din tanke om PS2 och XBOX var, men så var det nog inte för de flesta. PS2 blev världens mest sålda konsoll på dden tiden och har bevisat det tydligt. PS2 har partyspel och familjespel som de flesta familjerna har... Tyvärr inte XBOX.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För f*n för er alla dumhuven som snackar bullsh** hela tiden ! (inget illa menat men kom igen nu f*n!)

De är fakta att PS3 klarar mera och att grafiken är bättre !!! (Än Xbox 360, VI PRATAR INTE OM DATORER NU)

Orka motargumentera det när de är så! Jag behöver inte vara ett "fanboy" pågrund av att de är så !

 

Aircondition sluta slabbra om datorer, för jag måste säga att du är verkligen en PC-Fanboy ...

Och dom tona inte ner Call of Duty Modden Warfare, de var 360 som inte palla mer, ikke exclusiva spel skall i konsol världen vara så lika som möjligt, så alla blir nöjda.

Nu blir jag f*n förbannad. Läs debatten innan du börjar delta. Jag har i flera inlägg skrivit varför jag blandar in datorer, har du inte ork nog att läsa tidigare inlägg kan du låta bli att svara överhuvudtaget. Jag är absolut ingen PC-fanboy. Är så j*vla trött på alla som pratar om "fanboy" hit och "fanboy" dit. Bara för att man argumenterar för en viss konsol är man f*n ingen fanboy. Jag har ju dessutom ordentliga argument till skillnad från de flesta andra i den här tråden som bara pratar smörja. Jaja, bara skyll på Xbox 360's dåliga komponenter, gör det. Självklart får ni sämre spel p.g.a. er konkurrent Xbox 360, inget annat beror det på. Jo, spelet ser inte lika snyggt ut på Playstation 3 som det gör maxat på PC. Kan för övrigt skryta med att min dator som är ett exempel på en väldigt vanlig speldator i dagsläget klarar spelet med 70-80fps i 1680 x 1050 maxat. Varför skulle grafiken bli nerbantad till PS3 bara för att Xbox 360 inte klarar spelet lika bra? Det är ungefär som om grafiken på Star Wars: The Force Unleashed skulle bli sämre till PS3 för att spelet även kommer nerbantat till DS och PS2. Eller som om Fifa 08 skulle varit gammeldags till alla s.k. "next-generation" konsoler för att det finns som mobilspel.

 

Har du någon jämförelse där det bevisas att PS3 har bättre prestanda än Xbox 360? Något från någon seriös hårdvarusida, där man inte bara spekulerar eller pratar i teorin. Jag vill ha något konkret som bevisar dittt påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Här är en del av intervjun med Patrik Bach som jobbar på DICE, med spelet Battlefield: Bad Company till PS3 och XBOX 360:

 

... När man utvecklar spel är allt inte en dans på rosor. Bad Company var tänkt att ta form på Sonys konsol, men eftersom utvecklingspaketen dröjde så blev man tvungen att bygga på Microsofts plattform. Det betydde att en del saker var man tvungen att dra ned på. Mellansekvenserna är till exempel genererade av spelmotorn, och inte förrenderade som i andra spel. Delvis för att man inte fick plats, delvis för man valt göra så...
Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...