Garone Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Det är Herman från Dragonforce som är grymmast, enligt mig! Dragonforce - Through The Fire And The Flames Usch, fy f*n säger jag bara.Hade inte TTFAF varit med på GH3 så hade Herman Li fortfarande varit ganska okänd. Tycker själv att han bara är bra på att spela snabbt, men bara det. TTFAF spelades ju mycket på MTV och radion innan GH3 ens kom ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Slash är en legend , en RIKTIG legend vill säga. Jag fattar inte varför folk går omkring och säger att Slash är en legend och den bästa gitarristen. Vad har han gjort som han är så j*vla "poppis" och berömd för? Jag menar, Slash vet inte ens hur man använder en talkbox utan att suga av micken. Och så finns det ju människor som säger Jimi Hendrix är absolut den bästa gitarristen som finns, bara för att de har hört det någonstans, men i själva verket så vet de ingenting om honom. Jovisst, både Hendrix och Slash är duktiga gitarrister, det måste man klart erkänna. Men jag föredrar Jimmy Page och Peter Frampton. Det var ju tack vare Page som de flesta Led Zeppelin låtarna kom till. Och både Page och Frampton vet hur man spelar på gitarren så det låter bra. Men okej, olika människor har olika tycken och smaker.. ;o Men jag är ganska trött på dem som säger typ "Omg, han är så j*vla snabb, han e LEGEND!!!" eller de som tänker "De flesta i min skola avgudar Slash.. När jag tänker efter så spelar han Sweet Child O' Mine jäkligt bra!!".. Grupptryck bl.a... Tack för mig. //Chriso Extra Material - Slash - Jimi Hendrix - http://www.youtube.com/watch?v=Ck05ixICiak Peter Frampton - Jimmy Page - Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 27 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Slash är en legend , en RIKTIG legend vill säga. Jag fattar inte varför folk går omkring och säger att Slash är en legend och den bästa gitarristen. Vad har han gjort som han är så j*vla "poppis" och berömd för? Jag menar, Slash vet inte ens hur man använder en talkbox utan att suga av micken. Och så finns det ju människor som säger Jimi Hendrix är absolut den bästa gitarristen som finns, bara för att de har hört det någonstans, men i själva verket så vet de ingenting om honom. Jovisst, både Hendrix och Slash är duktiga gitarrister, det måste man klart erkänna. Men jag föredrar Jimmy Page och Peter Frampton. Det var ju tack vare Page som de flesta Led Zeppelin låtarna kom till. Och både Page och Frampton vet hur man spelar på gitarren så det låter bra. Men okej, olika människor har olika tycken och smaker.. ;o Men jag är ganska trött på dem som säger typ "Omg, han är så j*vla snabb, han e LEGEND!!!" eller de som tänker "De flesta i min skola avgudar Slash.. När jag tänker efter så spelar han Sweet Child O' Mine jäkligt bra!!".. Grupptryck bl.a... Tack för mig. //Chriso Håller med dig till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 (redigerat) http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ tycker det är en hyfsad lista, trots att jag själv saknar en del och ite håller med om rangordningen riktigt. de tar rätt bra hänsyn till vad musikerna spelar/spelade för genre. svårt att jämföra metalgitarrist med en som spelar jazz >_> tror att de mest bedömt kreativitet, och inte teknik btw Redigerat 27 Juli 2008 av Symptom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ tycker det är en hyfsad lista, trots att jag själv saknar en del och ite håller med om rangordningen riktigt. de tar rätt bra hänsyn till vad musikerna spelar/spelade för genre. svårt att jämföra metalgitarrist med en som spelar jazz >_> Det var ju bra gitarrister i listan, bara på fel platser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 29 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 (redigerat) http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ tycker det är en hyfsad lista, trots att jag själv saknar en del och ite håller med om rangordningen riktigt. de tar rätt bra hänsyn till vad musikerna spelar/spelade för genre. svårt att jämföra metalgitarrist med en som spelar jazz >_> Det var ju bra gitarrister i listan, bara på fel platser. Slår vad om att du inte ens hört talas om fem av dem som hamnade på topp 20 på den listan. Med tanke på hur RHCP och Frusciante-kåt du är verkar det inte som att du kan acceptera att det finns gitarrister som är bättre än honom bara för att han spelar i ditt favoritband. Redigerat 29 Juli 2008 av intro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 29 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juli 2008 (redigerat) http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ tycker det är en hyfsad lista, trots att jag själv saknar en del och ite håller med om rangordningen riktigt. de tar rätt bra hänsyn till vad musikerna spelar/spelade för genre. svårt att jämföra metalgitarrist med en som spelar jazz >_> Det var ju bra gitarrister i listan, bara på fel platser. Slår vad om att du inte ens hört talas om fem av dem som hamnade på topp 20 på den listan. Med tanke på hur RHCP och Frusciante-kåt du är verkar det inte som att du kan acceptera att det finns gitarrister som är bättre än honom bara för att han spelar i ditt favoritband. Nej då. Det är bara vad jag tycker. Redigerat 1 Oktober 2008 av RHCP Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Johnny Ramone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 (redigerat) Slash är en legend , en RIKTIG legend vill säga. Jag fattar inte varför folk går omkring och säger att Slash är en legend och den bästa gitarristen. Vad har han gjort som han är så j*vla "poppis" och berömd för? Jag menar, Slash vet inte ens hur man använder en talkbox utan att suga av micken. Och så finns det ju människor som säger Jimi Hendrix är absolut den bästa gitarristen som finns, bara för att de har hört det någonstans, men i själva verket så vet de ingenting om honom. Jovisst, både Hendrix och Slash är duktiga gitarrister, det måste man klart erkänna. Men jag föredrar Jimmy Page och Peter Frampton. Det var ju tack vare Page som de flesta Led Zeppelin låtarna kom till. Och både Page och Frampton vet hur man spelar på gitarren så det låter bra. Men okej, olika människor har olika tycken och smaker.. ;o Men jag är ganska trött på dem som säger typ "Omg, han är så j*vla snabb, han e LEGEND!!!" eller de som tänker "De flesta i min skola avgudar Slash.. När jag tänker efter så spelar han Sweet Child O' Mine jäkligt bra!!".. Grupptryck bl.a... Tack för mig. //Chriso Håller med dig till fullo. ame snälla. SLASH har jag tyckt varit bra hur länge som helst kommer tycka det också. men sen så finns det ingen gitarist som är värdensbästa, i såfall hur vet man det??? annars tycker jag dimebag är riktigt bra eller var bra han är ju död nu. dom bra människorna dör oftast först som man säger;) RIP så det är väl klart om man gillar ett band att man gillar gitaristen där också... så sluta att kalla andra fanboy och sån skit. och kanske vrf man gillar slash är för att han har feeling. Redigerat 1 Oktober 2008 av D48 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 1 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Mark Knopfler har också sköna toner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 1 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2008 Mikael Åkerfeldt (Opeth), Daron Malakian (Scars on Broadway, ex. SOAD) och Kirk Hammett (Metallica) är 3 favoriter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
punkrocker1 Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 1.Randy roades som spela i ozzy. 2.ace frehley som spela i kiss. 3.slash. 4.jimi hendrix. :wub: :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.