Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag kör med ett AMD 6000+ just nu, har faktiskt inga som helst problem med den. Väldigt tystlåten då AMD har ett program som gör så man kan ställa in vad för olika program man ska köra samt hur mkt prestanda man måste använda.

Min funkar prima iaf. En bra processor för en bra peng.

Redigerat av Boffaroffe
Skrivet

Det som gäller idag vad du än ska göra är minst en dubbelkärnig processor. För internetsurfande, filmtittande och en del spelande kan det vara värt att kika in sig på AMD som oftast har billigare processorer. Ska det vara en speldator bör du köra på Intel Core 2 Duo. Allt ifrån E6550 och uppåt är riktigt bra för spel. Intel Core 2 Quad är också bra för spelande. Men p.g.a. den högre klockfrekvensen på Intel Core 2 Duo och att de flesta spel inte uttnyttjar mer än 2 kärnor vinner Intel Core 2 Duo oftast. För videoeditering, rendering och liknande är Intel Core 2 Quad bättre. Jag hade rekommenderat E8400 om du ska spela nya spel. Går med enkelhet upp i 3.6GHz och är ganska billig. Den var faktiskt med i Sweclockers bästa komponenter den här månaden.

Skrivet

hej,

Men jag funderar på att köpa ny dator.

Men jag vet bara hur bra en prossecor är när dom skriver 2.6 Ghz typ

så vad e :

Ahtlon 64 FX2-6000+ AM2?

bra?

Klockfrekvenserna på processorer säger inte så mycket egentligen. En Core 2 Duo på 3GHz är exempelvis bättre än en Pentium 4 på 4GHz. Även när bara en kärna används.

Den processor du skrivit upp ligger på 3Ghz på två kärnor. För program som kan utnyttja flera kärnor blir det nära 6GHz. Men annars är det 2 x 3GHz.

Idag är Core 2 de effektivaste processorerna. Med det menas att man får mer för varje Hz. En E8xxx på över 2.4GHz rekommenderas till lite mer krävande spel. Ska man inte köra krävande saker funkar nästan vad som helst. Men inte för dåligt förstås.

Så frågan är vad du vill göra med datorn.

Gäst ADRIAN_93
Skrivet

Jag kör själv med en amd 5000+ processor inget fel på den funkar rätt bra.

Vad du vill göra med datorn är nog den viktigaste frågan för att vi här ska kunna svara på din fråga.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...