Hoppa till innehåll

Hur Blir Man En Moderator?


Rekommendera inlägg

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Man måste ha varit medlem en längre tid/Veta mycket om forumet.

Vara serriös, kunna stava ordentligt, osv.

 

Så det är typ ett mot miljonen att du kommer bli mod, good luck.

Bra jobbat

Redigerat av nacho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste ha varit medlem en längre tid/Veta mycket om forumet.

Vara serriös, kunna stava ordentligt, osv.

 

Så det är typ ett mot miljonen att du kommer bli mod, good luck.

Nej helt fel.

 

Tiden har ingen betydelse, admin väljer en moderator som han har öppnat ögonen för. Tiden har ingen betydelse.

 

Du har en poäng men tror ändå att han väljer någon med mer koll om forumet som han "känner till" än någon som just har reggat sig som han inte vet något om.

 

som rubriken lyder. Alla moderatorer har ju inte varigt moderatorer hela sitt medlemskap här på fuska.se så vad krävs för att man skall bli moderator? :)
Man får inte ha någon varning heller tror jag, en fågel viskade i mitt öra att du hade en.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderatorer kan ha haft tidigare varningar, om man är en seriös medlem och bättrat sig sedan varningen så spelar den inte så stor roll. Man har visserligen större chans om man inte haft det. Hur länge man varit medlem spelar inte heller så stor roll egentligen. Man blir inte automatiskt bättre om man varit medlem längre.

 

Ett tips är att vara aktiv, seriös, anmäla inlägg (inte missbruka såklart) och skriva vettiga inlägg. Men som det ser ut nu så har vi 8 aktiva moderatorer och hinner med alla fusk/anmälningar med mera. Om det blir brist på moderatorer, om någon slutar på grund av skolan eller så, så finns chansen att admin letar efter någon ny.

 

Att vara moderator innebär även ett ansvar, man måste alltid tänka på vad som är bäst för fuska, man får inte favorisera medlemmar och inte heller vara orättvis mot de man inte gillar så mycket. Man måste dessutom vara väldigt aktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag bara får lägga en notis i ditt inlägg Xade;

Jo man kan inte säga att det finns 8 aktiva moderatorer, man ser knappt Red, nico, eepaj och wildwolf aktiva.

Red och wildwolf var aktiva när dom precis hade blivit mods men det varade inte länge.

Jag ser dock iallafall bara 4 aktiva; Boffaroffe, Draghon, Nafrali och du Xade.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderatorer kan ha haft tidigare varningar, om man är en seriös medlem och bättrat sig sedan varningen så spelar den inte så stor roll. Man har visserligen större chans om man inte haft det. Hur länge man varit medlem spelar inte heller så stor roll egentligen. Man blir inte automatiskt bättre om man varit medlem längre.

 

Ett tips är att vara aktiv, seriös, anmäla inlägg (inte missbruka såklart) och skriva vettiga inlägg. Men som det ser ut nu så har vi 8 aktiva moderatorer och hinner med alla fusk/anmälningar med mera. Om det blir brist på moderatorer, om någon slutar på grund av skolan eller så, så finns chansen att admin letar efter någon ny.

 

Att vara moderator innebär även ett ansvar, man måste alltid tänka på vad som är bäst för fuska, man får inte favorisera medlemmar och inte heller vara orättvis mot de man inte gillar så mycket. Man måste dessutom vara väldigt aktiv.

Ser man vem som anmälde inlägget?

 

och raptomex,håller med dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara lägga till att hur länge man varit medlem på Fuska.se inte spelar någon större roll. Det som spelar roll är ju om man skriver seriösa och vettiga inlägg, dvs. uppför sig bra på forumet. =)

Du är duktig på att renskriva av från Xades inlägg.

Xade skrev ju det, så du tyckte att det var smart att skriva likadant igen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara lägga till att hur länge man varit medlem på Fuska.se inte spelar någon större roll. Det som spelar roll är ju om man skriver seriösa och vettiga inlägg, dvs. uppför sig bra på forumet. =)

Yttra dig den dag admin tar in en moderator som registrerat sig samma dag som denne blir utvald.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara lägga till att hur länge man varit medlem på Fuska.se inte spelar någon större roll. Det som spelar roll är ju om man skriver seriösa och vettiga inlägg, dvs. uppför sig bra på forumet. =)

Yttra dig den dag admin tar in en moderator som registrerat sig samma dag som denne blir utvald.

 

Har ju faktiskt hänt. Sandra hette hon väl har jag för mig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bara lägga till att hur länge man varit medlem på Fuska.se inte spelar någon större roll. Det som spelar roll är ju om man skriver seriösa och vettiga inlägg, dvs. uppför sig bra på forumet. =)

Yttra dig den dag admin tar in en moderator som registrerat sig samma dag som denne blir utvald.

 

Har ju faktiskt hänt. Sandra hette hon väl har jag för mig.

 

Den där moderatorn för The Simps delen som aldrig loggat in?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som rubriken lyder. Alla moderatorer har ju inte varigt moderatorer hela sitt medlemskap här på fuska.se så vad krävs för att man skall bli moderator? :)

varför vill du bli moderator? det är typ mer besvär än kul-,-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...