Hoppa till innehåll

Ålders Gräns


Gäst turbo96
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har inte sagt att jag mår dåligt av det bara att jag mår mer dåligt av att spela Half Life 2. Alltså Half Life 2 är mycket läskigare och man mår ju inte precis bättre av att en zombie hoppar upp bakom än när man inte är beredd. Ravenholm i Half life 2 är en mörk, blodig och väldigt läskig stad där man kan bli riktigt skrämd men Liberty City är en stad med massor med människor där man kan tralla runt och skjuta någon om man har lust och den är inte läskig. Själv tycker jag att Half Life 2 är värre när det gäller våldet och blodet men GTA spelen har ju massor med andra grejer som inte är bra.

Det är det som är det våldsamma.

Det är en riktigt stor skillnad om man dödar zombies och aliens jämfört med att gå ut på stan och döda helt oskyldiga människor på det brutalaste sätt man kan komma på.

 

På det sättet är Gta vålsammare och dessutom är Gta blodigare än Half-Life 2.

Och Gta har inte bara det, det innehåller sex, droger och svordommar.

 

Ja, GTA IV är ett värre spel och det kanske är lite värre om man dödar oskyldiga människor. Men jag menar bara att det är väldigt konstigt att Half life 2 är för 16+. Men det är ju inte vad tråden handlar om.

 

Om man dödar en människa i GTA IV så skrattar man typ för man dödar dom på något roligt sätt men det gör man ju inte i Half Life 2. Alltså om en liten femåring sitter och spelar GTA så tycker han bara att det är roligt men om han spelar Half Life 2 så sitter han där och är skitskrämd. Iallafall om han är i zombiedelen av spelet.

Redigerat av Entropia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 175
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja, GTA IV är ett värre spel och det kanske är lite värre om man dödar oskyldiga människor. Men jag menar bara att det är väldigt konstigt att Half life 2 är för 16+. Men det är ju inte vad tråden handlar om.

 

Om man dödar en människa i GTA IV så skrattar man typ för man dödar dom på något roligt sätt men det gör man ju inte i Half Life 2. Alltså om en liten femåring sitter och spelar GTA så tycker han bara att det är roligt men om han spelar Half Life 2 så sitter han där och är skitskrämd. Iallafall om han är i zombiedelen av spelet.

Håller med litegrann att Half-Life 2 borde vara 18+.

Men man kan skratta på samma sätt om man dödar nån i Half-Life 2 det är nästan lika oseriöst som seriöst som GTA IV.

Men att 5 åringar spelar GTA IV är ganska dåligt "budskap".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bryr mig helt ärligt inte då jag inte har påvärkats alls (Typ beteende elr liknande) under dessa år med våldsamma 16, 18+ spel... Men lägg märke till hur nästan varenda svar om lägre åldersgräns är p12or. Vad spelar det för roll? Här är det iaf inte några problem att köpa ett spel med åldersgräns på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, GTA IV är ett värre spel och det kanske är lite värre om man dödar oskyldiga människor. Men jag menar bara att det är väldigt konstigt att Half life 2 är för 16+. Men det är ju inte vad tråden handlar om.

 

Om man dödar en människa i GTA IV så skrattar man typ för man dödar dom på något roligt sätt men det gör man ju inte i Half Life 2. Alltså om en liten femåring sitter och spelar GTA så tycker han bara att det är roligt men om han spelar Half Life 2 så sitter han där och är skitskrämd. Iallafall om han är i zombiedelen av spelet.

Håller med litegrann att Half-Life 2 borde vara 18+.

Men man kan skratta på samma sätt om man dödar nån i Half-Life 2 det är nästan lika oseriöst som seriöst som GTA IV.

Men att 5 åringar spelar GTA IV är ganska dåligt "budskap".

 

Haha, femåring kanske var ett dåligt exempel. Men jag menade bara att man oftast tar GTA spelen mer oseriöst än Half Life 2. Typ. Men själv så skrattar jag mer i GTA IV än i Half Life 2. Fast alla tycker ju olika.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, GTA IV är ett värre spel och det kanske är lite värre om man dödar oskyldiga människor. Men jag menar bara att det är väldigt konstigt att Half life 2 är för 16+. Men det är ju inte vad tråden handlar om.

 

Om man dödar en människa i GTA IV så skrattar man typ för man dödar dom på något roligt sätt men det gör man ju inte i Half Life 2. Alltså om en liten femåring sitter och spelar GTA så tycker han bara att det är roligt men om han spelar Half Life 2 så sitter han där och är skitskrämd. Iallafall om han är i zombiedelen av spelet.

Håller med litegrann att Half-Life 2 borde vara 18+.

Men man kan skratta på samma sätt om man dödar nån i Half-Life 2 det är nästan lika oseriöst som seriöst som GTA IV.

Men att 5 åringar spelar GTA IV är ganska dåligt "budskap".

 

Haha, femåring kanske var ett dåligt exempel. Men jag menade bara att man oftast tar GTA spelen mer oseriöst än Half Life 2. Typ. Men själv så skrattar jag mer i GTA IV än i Half Life 2. Fast alla tycker ju olika.

 

Håller faktiskt med. HL2 ser mer seriöst ut än GTA IV. I GTA IV kan man köra på någon så den flyger åt helvete. Då börjar man ju garva, skitsamma om det kommer blod, det är ett spel som ska vara verklighetrelaterat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, femåring kanske var ett dåligt exempel. Men jag menade bara att man oftast tar GTA spelen mer oseriöst än Half Life 2. Typ. Men själv så skrattar jag mer i GTA IV än i Half Life 2. Fast alla tycker ju olika.

Mm, jag håller med att HL2 borde vara 18+ men jag tycker också att GTA fortfarande ska vara 18+.

Håller också med om att man skrattar, jag gillar den "dåliga" trasdockefysiken i GTA IV. :P (Menar inte Euphoria).

 

Håller faktiskt med. HL2 ser mer seriöst ut än GTA IV. I GTA IV kan man köra på någon så den flyger åt helvete. Då börjar man ju garva, skitsamma om det kommer blod, det är ett spel som ska vara verklighetrelaterat.
Rockstar försökte ju ganska mkt genom att tex använda Euphoria.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Solklart att det ska vara 18!

 

Dock så är det bara REKOMMENDITORER! (Hur i h*lvete stavas det?)

 

Men sedan så skiter ändå alla i åldersgränsen.

Nej, Inte min morsa, hon är envis... Jag får inte köpa 18+ spel för hon... För hon säger att om det är 18+ säger hon - Man måste vara myndig, alltså vuxen (-.-)... Jag hatar det

 

OnT: Tycker att alla spel inte ska ha en ålder för att man ska spela det. Det är ett SPEL... om man får mardrömmar så får man skylla sig själv.

 

 

 

 

 

EDIT: Min 5-åriga kusin brukar titta på när jag spelar GTA4,COD4 osv... >.>

Redigerat av NoMercy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Solklart att det ska vara 18!

 

Dock så är det bara REKOMMENDITORER! (Hur i h*lvete stavas det?)

 

Men sedan så skiter ändå alla i åldersgränsen.

Nej, Inte min morsa, hon är envis... Jag får inte köpa 18+ spel för hon... För hon säger att om det är 18+ säger hon - Man måste vara myndig, alltså vuxen (-.-)... Jag hatar det

 

OnT: Tycker att alla spel inte ska ha en ålder för att man ska spela det. Det är ett SPEL... om man får mardrömmar så får man skylla sig själv.

 

 

 

 

 

EDIT: Min 5-åriga kusin brukar titta på när jag spelar GTA4,COD4 osv... >.>

 

Det är fel att din kusin ska titta på när du spelar sånt. Bara en fråga men om hon säger att du måste vara myndig för att få köpa såna spel, hur kan du då ha dom? Jaha, så du är en liten pirat du? Eh? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Solklart att det ska vara 18!

 

Dock så är det bara REKOMMENDITORER! (Hur i h*lvete stavas det?)

 

Men sedan så skiter ändå alla i åldersgränsen.

Nej, Inte min morsa, hon är envis... Jag får inte köpa 18+ spel för hon... För hon säger att om det är 18+ säger hon - Man måste vara myndig, alltså vuxen (-.-)... Jag hatar det

 

OnT: Tycker att alla spel inte ska ha en ålder för att man ska spela det. Det är ett SPEL... om man får mardrömmar så får man skylla sig själv.

 

 

 

 

 

EDIT: Min 5-åriga kusin brukar titta på när jag spelar GTA4,COD4 osv... >.>

 

Det är fel att din kusin ska titta på när du spelar sånt. Bara en fråga men om hon säger att du måste vara myndig för att få köpa såna spel, hur kan du då ha dom? Jaha, så du är en liten pirat du? Eh? ;)

 

Jag har lånat gta 4 av en kompis, Jag får låna, men inte köpa >.>
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...