Aircondition Skrivet 16 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 Nej, okej, de är kanske bilder då. Hur konverterar jag dem från .png så att jag kan använda dem i Windows Vista? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Vad är det egentligen för fel på att förminska dem? Det blir ju bättre kvalitet än att Vista måste förminska dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Tack för att ni försöker hjälpa mig istället för att ifrågasätta hela tiden. Det är verkligen uppskattat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Tack för att ni försöker hjälpa mig istället för att ifrågasätta hela tiden. Det är verkligen uppskattat.Men man kan inte ha hur stora ikoner som helst. Punkt slut. Och dessutom verkar det enormt opraktiskt med ikoner som täcker 1/10 av skärmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Pröva med att bara helt enkelt att byta ut endelsen .png till .ico det fungera för mig när jag hade gjort den bild som jag ville använda som ikon. Men har aldrig prövat att göra det med så stora bilder.det funkar förmodligen inte, filerna ser olika ut så det kommer bli fel på .ico filen, det finns något format som såg lika dant ut som ett annat och då funkade det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Tack för att ni försöker hjälpa mig istället för att ifrågasätta hela tiden. Det är verkligen uppskattat.Men man kan inte ha hur stora ikoner som helst. Punkt slut. Och dessutom verkar det enormt opraktiskt med ikoner som täcker 1/10 av skärmen. Nej, men det är konstigt att jag fixar det efter första posten på ett annat forum, medan jag bara får sura kommentarer från ovetande på det här forumet. Ikonerna täcker inte 1/10 av min skärm. Du vet, widescreen-skärmar är inte så ovanligt längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 GIMP kan iaf öppna och spara .ico. http://www.gimp.org http://www.convertico.com/ ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 18 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 ...Som inte var sådär superbra konverterare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 ...Som inte var sådär superbra konverterare.GIMP fungerar hur bra som helst. Du kan ha dina skitstora ikoner (även om det gör rätt i och varnar att långt ifrån alla program stöder så stora ikoner). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Hittade ett program som jag prövade just nu själv: Axialis IconWorkshop! http://www.axialis.com/iconworkshop/ Det kan konvertera alla ikoner eller bilder till ICO filer som Vista kan läsa av, och dom behåller sin storlek ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.