Hoppa till innehåll

Varför Måste Mods Skriva "låst"?


WASD

Rekommendera inlägg

Vi kan ta denna tråden som exempel. Varför måste mods skriva något när han/hon låser? räcker det inte att bara att låsa, den tråden är ju helt självklar att den ska låsas.

Vissa trådar som inte är självklara kan dom väl skriva i men den här...

 

Det är inte bara Boffaroffe som gör så jag bara tog detta som exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

admin behöver ju inte fm och det verkar lite fuskigt om mods får massa fm på det sättet...

 

Fusk och fusk, det är ett stort ansvar att vara moderator, om man ska se ur rättvis synvinkel är det väl lite av belöning.

 

Men i alla fall, vad jag vet så bryr sig nog de flesta moderatorer inte om FM, i alla fall inte jag. Det ingår i en moderators sysslor att alltid beskriva varför en låsning görs innan man låser tråden.

 

Skrivet av admin:

Vid låsning skriv alltid ett inlägg varför tråden låstes.

Hoppas det klarnar att vi moderatorer skriver det för att ge information och visa fel, inte av personliga själ för att tjäna något på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att vara moderator kanske inte är det enklaste, men man kan ju se det som deras lön ;)

 

Och en sak till, så skriver ju de flesta mods en orsak till varför dom stänger tråden, om dom inte fick skriva när dom stänger så skulle det bara bli frågetecken om varför den stängdes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev för att markera att jag har tagit hand om "fallet". Hade jag inte skrivit något i tråden och låst den hade ingen av moderatorerna vetat att jag hade varnat/sagt till han, samma gäller när man flyttar trådar. Om någon moderator anser att jag låste tråden på dåliga villkor kan han/hon kontakta mig enkelt utan att behöva skapa en tråd i modforumet eller skicka PM till admin för att veta vem som låste/flyttade tråden.

 

Jag blir själv lite irriterad när jag ser trådar någon moderator har flyttat fastän tråden ligger i rätt forum utan att skriva något i tråden själv.

 

Detta är inte för att vi ska få någon "extra" rank eller FM om ni tror det. Och om nu WASD blir så avundsjuk på att vi får slita lite extra för att ta hand om alla onödiga trådar här i forumet så kan jag skicka dig mina FM om du vill. Vad ska jag med dom till?

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

umm jaa hehe, blev förvånad när jag helt plötsligt fick 1000fm av dig... vet själv inte vad jag ska ha mina fm till men jag kommer väl på nåt, säg till om du vill ha tillbaks dem...

 

Raptomex: jag menade om en sak var så självklar som den tråden hejhejhejhej så behöver man inte skriva nåt, annars behöver man väl det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Moderatorerna gör ett jättebra jobb, se det som en belöning. Sedan så har vissa moderatorer vett och skriver varför den blev låst vilket är väldigt bra.

 

Om trådskaparens tråd låses utan att han fått en anledning så börjar han ju undra. (Då han inte nödvändigtvis behöver fått en varning/tillsägelse) Vi kan ta denna tråd som ett exempel där moderatorn skrev exakt varför tråden låstes: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1325995

 

//TW

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ADRIAN_93

Tycker att ha FM är ett smart att ha om någon vill ha någon ny avatar eller så.

Men i stort sätt så blir folk bara beroende och skriver onödiga inlägg bara för att få mer FM.

 

Angående Fuskarank:Fuskarank borde man inte ta bort det är kul att se vilken rank man ligger på och hur mycket man har gjort på den här sajten men FM är jag lite tveksam till.

 

tror inte heller att moderatorer bryr sig så mycket om fuskamynt!

Redigerat av ADRIAN_93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...