Hoppa till innehåll

Pokemon Metal


Rekommendera inlägg

Pokemon metal version är ett nytt spel jag håller på med. Jag kommer att behöva väldigt mycket hjälp.

 

Spelet görs med programet Game maker.(som du kan ladda ner här)

 

Det kommer bara att vara Fake-Pokemon i detta spel men det är möjligt att någon kanske gör en ny Eevee utveckling och då kommer Eevee och utvecklingen med.

 

Om du vill hjälpa till så kan du göra följande:

1. Komma på bra händelser.

2. Göra fler pokemon, om du går ner hittar du några som kommer med (uppdaterat).

3. Komma på namn och göra ställen och gubbar.

4. Hitta flera bra bakgrunds-låtar (får inte vara sång, Tips: Hemsida med spelmusik (Från JosJuice).

5. Komma på en bättre för film...

6. Göra koder som kan vara andvändbara i spelet.

7. Hålla igång tråden (inte spama).

 

Alla buggar är lösta :P

 

Tyvär får ni vänta till demo 2 om ni vill köra utan bugg

 

Om ni hjälper till riktigt mycket kan ni få 50-200 fm (beroende på vad det är) ;)

 

Här är en lista på folk som har fått fm och vad dem har gjort:

 

Namn:JosJuice. Har gjort:Löst 2 buggar och fixat en guide hur man väljer namn. Antal fm:150

 

Det är inte bestämt om det blir fighter i spelet (får ni bestämma men jag tror det blir).

 

Om ni vill veta vad som ska hända så kolla bland bifogade filer och tryck på Händelse1 ;)

 

Det här är för dem som vill göra Pokemon sprites

Här är alla Pokemon:http://img363.imageshack.us/img363/5154/gamesprites3os7.png

 

Det första demot har jag bara slängt ihop på några minuter så hjälp till så mycket som möjligt.

 

Fråga mig för kopia!

 

Demo [1]:Pokémon Metal Version [1]

Händelse.doc

Redigerat av Kuddmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 161
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

man kan koda i gamemaker men jag tror inte man gör det när man är 12 år, gamemaker är väldigt enkelt däremot :) prova det jirachi!

 

4. jag kan fixa en bakrundslåt om du gillar hardstyle/techno, det är nästan ingen sång i det :P

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man kan koda i gamemaker men jag tror inte man gör det när man är 12 år, gamemaker är väldigt enkelt däremot :) prova det jirachi!

 

4. jag kan fixa en bakrundslåt om du gillar hardstyle/techno, det är nästan ingen sång i det :P

Det skulle va fett schyst! :D I LOVE TECHNO!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...