0014 Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Aså vii ship äl olageligt:( Näää D2C funkar bra för min kompis iallafall Enda nackdelen med att chippa sitt Wii är väl att garantin inte längre gäller. Fast om man är skötsam och så, så skall inga problem egentligen förekomma :) Chippat Wii > Ochippat Wii Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Kanske kan fråga jag med i samma tråd då xD Jag har ett Wii med serie nummer LEH 1466 nånting och jag behöver ett chipp så att jag kan spela amrikanska spel (SPel från USA) då jg ska flytta dit. vilket är bäst för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0014 Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Wii - olika serienummer och versioner LEH 122 (och nedåt) —————————— Den tidigaste versionen av Wii. Alla gamla chip är kompatibla denna modellen. Lödningen är väldig enkel då det endast är 6 stycken lätta lödpunkter som ska lödas. LEH 123 (och uppåt) —————————— En något nyare version av Wii. De flesta gamla chip är kompatibla med denna modell. Lödningen är relativt svår eftersom tre stycken ben på IC-kretsen är avklippta. LEH 135 (och uppåt) —————————— Den i dagsläget nyaste versionen av Wii. I skrivande stund är endast chippet D2Ckey kompatibelt med denna version. Lödningen är väldigt avancerad med 31 lödpunkter. Källor från http://wiichip.wordpress.com/ Du bör alltså använda dig av D2Ckey :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Tack! Det bästa stället att chippa på i Stockholm är PSXCARE va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Kanske kan fråga jag med i samma tråd då xD Jag har ett Wii med serie nummer LEH 1466 nånting och jag behöver ett chipp så att jag kan spela amrikanska spel (SPel från USA) då jg ska flytta dit. vilket är bäst för mig? Off-topic: f*n vad coolt att du ska flytta till USA, vart ska du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Kalifornien :) San Jose, ligger lite under San fransisco. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 så coolt! Ja det vet jag var det är! Lycka till med flytten och chipningen :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gurragu Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Tackar, vi försöker nog chippa i veckan :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tingle Skrivet 15 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2008 Tack! Det bästa stället att chippa på i Stockholm är PSXCARE va? Det är det bästa stället i Stckholm jag känner till iallafall. Chippade mitt där. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
YoyoHedgehog Skrivet 21 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2008 Jag köpte Sonic and the secret rings och Zelda Twilight Princess från USA...men viste inte att det fanns regioner inom tv spel med (trodde det bara var i dvd...) men jag pallar inte chippa så vill någon köpa dem? xDDD billigt pris :3 vill bara bli av med dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.