MaryJane Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 tja, ja har ett gammalt Dator chassi hemma som ja tänkte göra om. Ja skulle gärna villja ha några tips om hur man kan göra om det. T.ex. Hur det kan se ut.... och ja undrar också ska man ha spray färg eller nån annan färg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 Ptja, man kan ju sätta i fönstser i sidan, lacka om, fixa lysande fläktar, gömda optiska enheter, uttag för usb, mic, hörlurar etc. uppepå/framsidan. Sen kan du ju ha snygga fläktgaller, lysande fläktar, neonrör, leds. allt möjligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 19 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 a ja har funderat på nått sånt. Men va för slags färg ska man ha? spray eller nått annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Sprayfärg blir absolut bäst. Se till att skaka ordentligt innan bara, och att den är hyfsat bra (några få hobbyfärger ger ett kasst, flammigt eller dåligt täckande resultat). Ett tips är att kolla in http://www.sweclockers.se/ där hittar du många mods och många moddare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 20 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Sprayfärg blir absolut bäst. Se till att skaka ordentligt innan bara, och att den är hyfsat bra (några få hobbyfärger ger ett kasst, flammigt eller dåligt täckande resultat). Ett tips är att kolla in http://www.sweclockers.se/ där hittar du många mods och många moddare. Ja har bra färger, eller det sägs att dem är bra. har Montana cans (Montana black). Fast har bara 4 färger. mörk grön, gul, vit, lite svart. Hade tänkt mig vit färg med svarta mönster. Btw sweclockers.se är en väldigt bra sida. Tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 ett lager klarlack över färgen är aldrig fel heller ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 20 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 ett lager klarlack över färgen är aldrig fel heller ;) Nä kanske det inte hade varit. Om jag skulle ha lack (om det behövs) va hittar ja det? måste det va nån speciel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Nä kanske det inte hade varit. Om jag skulle ha lack (om det behövs) va hittar ja det? måste det va nån speciel? beror bäl på prisklass osvosv men biltema har ju lite att välja på tor jag, klaes ohlsson med du får kolla i den sortens affärer helt enkelt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Det går att köpa olika modeller på internet idag, själv så har man ett The Zalman Fatal1ty Champ1on ( om jag stavade rätt med i=1 ;) ) Farsan köpte det åt mig, men det är en till på fuska.se som beställde ett likadant på internet, tror att det var Kinaputt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrJesper Skrivet 21 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Gul spray är aldrig fel ;) :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 21 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2008 Det går att köpa olika modeller på internet idag, själv så har man ett The Zalman Fatal1ty Champ1on ( om jag stavade rätt med i=1 ;) ) Farsan köpte det åt mig, men det är en till på fuska.se som beställde ett likadant på internet, tror att det var Kinaputt. Det chassit kostar ju f*n typ 2000kr...... Och ja är inte säker va ja vill ha för färg ännu, på mitt chassi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
garkan Skrivet 22 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2008 Det går att köpa olika modeller på internet idag, själv så har man ett The Zalman Fatal1ty Champ1on ( om jag stavade rätt med i=1 ;) ) Farsan köpte det åt mig, men det är en till på fuska.se som beställde ett likadant på internet, tror att det var Kinaputt. Det chassit kostar ju f*n typ 2000kr...... Och ja är inte säker va ja vill ha för färg ännu, på mitt chassi Ta en simple silver färg.Sen kanske om du vill lacka den typ med en glänsande färg. Sedan tar du och skriver ut en skit grym render som i typ Raptomex's avatar och klipper ut i exact form och tar en svart sprej och sprayar på sidan/orna. Eller så köper du en annan chassi sida med plexi glas på sidan och några neonfläktar och neonlampor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.