Hoppa till innehåll

Kaxar Mot En Äldre


Rekommendera inlägg

Igår satt jag och nårgra andra i min klass i korridoren och väntade på att få komma in till en lektion. En kille som går i 7:an ( går själv i 6:an ) kmr förbi och pekar på en av min kompisar som är väldigt kort och säger: kolla va söt han är. Jag själv blir ju sur på att han är elak mot min kompis så jag säger: han blev söt när du kom. Killen blir då lite sur och sparkar mej på benet, inte speciellt hårt så jag säger: ooh va ont de gör nu får jag blåmärke. Han sparkar då igen och jag fortsätter men ooh-snacket. Sen drar han sin sko mot mina byxor i hopp om att dom ska bli skitiga, vilket jag fullständigt sket i. Sen kände han sig förmodligen lite bortgjord å gick iväg. Problemet är dock att jag tror att han ska typ sparka mej skit hårt lr nåt annat nästa gång jag möter honom i ensam korridoren. Dock har jag respekt hos en del snubbar som går i 9:an vilket kan hjälpa mig. Nån som har nåt annat tips på vad jag kan göra åt saken?

Redigerat av Thehammer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår satt jag och nårgra andra i min klass i korridoren och väntade på att få komma in till en lektion. En kille som går i 7:an ( går själv i 6:an ) kmr förbi och pekar på en av min kompisar som är väldigt kort och säger: kolla va söt han är. Jag själv blir ju sur på att han är elak mot min kompis så jag säger: han blev söt när du kom. Killen blir då lite sur och sparkar mej på benet, inte speciellt hårt så jag säger: ooh va ont de gör nu får jag blåmärke. Han sparkar då igen och jag fortsätter men ooh-snacket. Sen drar han sin sko mot mina byxor i hopp om att dom ska bli skitiga, vilket jag fullständigt sket i. Sen kände han sig förmodligen lite bortgjord å gick iväg. Problemet är dock att jag tror att han ska typ sparka mej skit hårt lr nåt annat nästa gång jag möter honom i ensam korridoren. Dock har jag respekt hos en del snubbar som går i 9:an vilket kan hjälpa mig. Nån som har nåt annat tips på vad jag kan göra åt saken?

Behandla honom som ett litet barn på fyra, fem år. Fråga exempelvis långsamt och kontrollerat ''Vad gör du?'' eller ''Akta dig så att du inte skadar lillfoten din.'' Med andra ord - dumförklara personen inför alla andra. Finns dock en stor risk att han eller hon anfaller dig, men då är det bara att bli slagen eller slå tillbaks.

 

Jag var en gång helt lugn och lät en som attackerade mig stå och slå mig på överkroppen (han var inte allt för stark) samt att jag fintade en del slag eftersom jag visste att han rörde sig långsamare än mig, och då han slagit ett tag sade jag något i stil med ''Men oj! Vad stark du har blivit. Akta bara så att du inte skadar lillnäven din.'' Resultatet var att hanblev helt ursinnig och högröd i ansiktet och sprang till sin moped och körde iväg. Han gjorde dessutom detta framför en av sina bästa kompisar. Jag försökte bara se orörd ut, muttrade något i stil med ''Småbarn..'' :lol:

 

Det bästa är oftast att använda hjärnan. Men visst, hade han som gjorde detta mot mig verkligen skadat mig eller fortsatt så hade jag utdelat flera slag och sparkar. Man bör anpassa sig efter situationen och tänka sig för.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår satt jag och nårgra andra i min klass i korridoren och väntade på att få komma in till en lektion. En kille som går i 7:an ( går själv i 6:an ) kmr förbi och pekar på en av min kompisar som är väldigt kort och säger: kolla va söt han är. Jag själv blir ju sur på att han är elak mot min kompis så jag säger: han blev söt när du kom. Killen blir då lite sur och sparkar mej på benet, inte speciellt hårt så jag säger: ooh va ont de gör nu får jag blåmärke. Han sparkar då igen och jag fortsätter men ooh-snacket. Sen drar han sin sko mot mina byxor i hopp om att dom ska bli skitiga, vilket jag fullständigt sket i. Sen kände han sig förmodligen lite bortgjord å gick iväg. Problemet är dock att jag tror att han ska typ sparka mej skit hårt lr nåt annat nästa gång jag möter honom i ensam korridoren. Dock har jag respekt hos en del snubbar som går i 9:an vilket kan hjälpa mig. Nån som har nåt annat tips på vad jag kan göra åt saken?

Om han slår dig för att du kaxar och är mindre än han så får du f*n ta imot ett par slag. Kan man inte stå för det man säger förkänar man slag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...