Hoppa till innehåll

Drivrutiner!


mashemoto
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

 

Jag har installerat om min dator (Fujitsu siemens scaleo p) från vista till XP, jag vet inte vad jag har för ett grafikkort så jag kan hitta drivrutiner till det, skivan jag fick med när jag fick datan i julklapp fungerar bara i windows vista.

Jag orkar inte öppna upp datorn och kolla vad det är för graffikkort jag har och jag har kollat i enhetshanteraren men hittar inte vad jag har för graffikkort, jag tror att det ska vara något nvidia geforce 8400 eller 8600 någonting men jag är inte helt säker.

min fråga är, hur kan jag ta reda på vad jag har för grafikkort i datan?

jag har kollat runt på hemsidor där dom säljer olika "versioner" av scaleo men jag hittar inte exakt samma om ni förstår vad jag menar.

 

Tack i förhand

 

//Mooney

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

nej det står inte något under bildskärmskort och jag har testat funktionen på deras hemsida men det kommer inte fram något så jag kan ladda ner några drivrutiner.

 

 

det står så här: The NVIDIA Smart Scan was unable to evaluate your system hardware. Please use Option 1 to manually find drivers for your NVIDIA products.

Redigerat av Mooney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej det är inte den jag har.

Jag har fått tag på fungerande drivrutiner nu!

Nu får jag bara inte igång ljudet och jag har försökt att installera drivrutiner via enhetshanteraren även här men datan hittar inga drivrutiner till ljudet, vad ska jag göra nu tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...