Red_fox2 Skrivet 26 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2008 (redigerat) Hejsan, någon här som har lust att tjäna 1000fm? Hade behövt få tag i någon som skulle kunna göra lite hem uppgifter åt mej som min lärare i programering A kursen har gett mej. Det är ganska simpla uppgifter som ska vara gjorda med dev-c++. Skicka ett pm åt mej om du är intresserad Uppgift 5 C++ här är den sista uppgiften som jag hade behövt: J.Skapa ett program som omvandlar(krypterar/dekrypterar) en valfri imatad text på flera ord. Den skall fungera båda vägarna, texten den krypterar skall den även kunna dekryptera igen. (Skapa en meny vars du får välja om du skall mata in, kryptera eller dekryptera en text, man skall inte kunna gissa sig till vad som står i texten efter kryptering) Redigerat 8 Juni 2008 av Red_fox2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 gör de själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 Tänk så gör personen som gör det så avancerat att han ber dig berätta om det inför klassen, då blir det ju lite kris. Men gör något själv ananrs det är väl ändå därför du går kursen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 5 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2008 J.Skapa ett program som omvandlar(krypterar/dekrypterar) en valfri imatad text på flera ord. Den skall fungera båda vägarna, texten den krypterar skall den även kunna dekryptera igen. (Skapa en meny vars du får välja om du skall mata in, kryptera eller dekryptera en text, man skall inte kunna gissa sig till vad som står i texten efter kryptering) Det går alltid att gissa sig fram till vad som står i texten efter krypteringen om det nu inte är kvantumkryptering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 8 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2008 @Bazti, våran lärare bryr sg inte hur man har fått tag i uppfifterna,bara man kan lämnain alla så får man G i kursen. @Vitdom, jo, men vad våran lärare menar med den uppgiften är att alla bokstäver ska byta tecken, inte bara vissa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 8 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2008 lägg till mig på msn så fixar jag det, om du påminner mig ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 (redigerat) Om nån är intresserad så är koden här, inte mästerligt, men funkar(= #include <cstdlib> #include <iostream> #include <conio.h> #include <string> using namespace std; string decryp=" "; void encrypt(string); void decrypt(string); void run(); int menu(); int main() { run(); return 0; } //------------------------------------------------------------------------------ void encrypt(string in) { for( int i = 0; i < in.length(); i++ ) { in[i]+=54; if(in[i]>255) { in[i]-=255; } } cout << in << endl; decryp=in; getch(); } //------------------------------------------------------------------------------ void decrypt(string out) { for( int i = 0; i < out.length(); i++ ) { out[i]-=54; if(out[i]<0) { out[i]+=256; } } cout << out << endl; getch(); } //------------------------------------------------------------------------------ int menu() { int choice=0; while(true) { system("CLS"); cout << "1: Kryptera" << endl << "2: Dekryptera " << endl << "3: Avsluta" << endl; choice=getch()-48; if(choice==1 || choice==2 || choice==3) break; } return choice; } //------------------------------------------------------------------------------ void run() { while(true) { string stringen; int decr=0; int val=menu(); if( val == 2) { system("CLS"); while(true) { cout << "Vad ska du dekryptera?" << endl << endl << "1: Skriv in det som ska dekrypteras." << endl << "2: Det senast krypterade" << endl; decr=getch()-48; if( decr == 1 || decr == 2 ) break; } if( decr==1) { cout << "Skriv in det du ska dekryptera!" << endl; getline(cin,stringen); decrypt(stringen); } else if(decr==2) { if(decryp==" ") { cout << "Du har inte krypterat n\xe86got \xe84n :( " << endl; getch(); } else { decrypt(decryp); } } } else if( val == 1) { system("CLS"); cout << "Vad ska du kryptera?" <<endl; getline(cin,stringen); encrypt(stringen); } else { break; } } } http://pastebin.com/m3a318184 Redigerat 9 Juni 2008 av Ozoon Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 (redigerat) ;) Sekvensiv lösenordskryptering!(ger bara end del av motorn). Det är jag som programmerat den. :D Vill du se hela koden: http://www.fuska.se/forum/Encrypter-t106843.html #include <iostream> #include <string> int tmppasspos = 0; //Skapar den utanför, har ett skäl, men det kommer inte synas i detta utdrag string encryption_engine(int method, int mode, string text, string password) { int tmpchcode; if(tmppasspos >= password.size()) tmppasspos = 0; switch (method) { case 2: // Sequencive password encryption if(mode == 1) { for(int i = 0; i < text.size(); i++) { if(text[i] >= '!' && text[i] <= '~') { while(!((password[tmppasspos] >= '!' && password[tmppasspos] <= '~') || password[tmppasspos] == ' ')) tmppasspos++; tmpchcode = text[i] + password[tmppasspos] * 7; while(tmpchcode > '~') tmpchcode -= 94; text[i] = tmpchcode; tmppasspos++; if(tmppasspos >= password.size()) tmppasspos = 0; } } } else if(mode == 2) { for(int i = 0; i < text.size(); i++) { if(text[i] >= '!' && text[i] <= '~') { while(!((password[tmppasspos] >= '!' && password[tmppasspos] <= '~') || password[tmppasspos] == ' ')) tmppasspos++; tmpchcode = text[i] - password[tmppasspos] * 7; while(tmpchcode < '!') tmpchcode += 94; text[i] = tmpchcode; tmppasspos++; if(tmppasspos >= password.size()) tmppasspos = 0; } } } break; } return text; } Redigerat 20 Juni 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Ehm men det funkar ej testade :) " 'string' does not name a type " Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 (redigerat) Ehm men det funkar ej testade :) " 'string' does not name a type " Kanske för att du inte instruerat kompilatorn vad string är? Kan du skicka din MSN adress till min användare? Redigerat 10 Juni 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Tyvärr vill inte ge ut min msn :( Men du kan säga vad jag ska göra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Tyvärr vill inte ge ut min msn :( Men du kan säga vad jag ska göra :) Tyvvär är det svårt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.