elin1101 Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Finns det något program till det?.. Redigerat 11 Juni 2008 av elin1101 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Du menar väl programmeringsspråk? Ingen kan väl vara så lat att man försöker hitta ett program för att skriva ut text på skärmen. :bah: Vad har du för erfarenhet av programmering? Redigerat 11 Juni 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 jag är så lat :zzz: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Du vet att det säkerligen blir svårare att använda ett program för att skapa ett textbaserat spel än ett programmeringsspråk? :P Men jag rekommenderar iallafal ett programmeringsspråk för att jag tror att(lite konstigt om ett skulle göras?) det typ inte finns några program för att skapa textbaserade spel. Redigerat 12 Juni 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Ahha okey..då får jag väll anvädna ett programmeringsspråk, iaf testa :P ...vet ni något gratis?.. alltså finns det något program som "gör" programmeringsspråk?...för jag kan det inte Redigerat 11 Juni 2008 av elin1101 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Ahha okey..då får jag väll anvädna ett programmeringsspråk, iaf testa :P ...vet ni något gratis?.. alltså finns det något program som "gör" programmeringsspråk?...för jag kan det inte Du kan alltid lära dig Html (inte så svårt) och börja så smått på ett webbbaserat onlinespel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 11 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Ok...finns det någon sida där man kan lära sig det?... Hoppas verkligen det itne är svårt :P EDIT: kom på en sak, bygger inte html bara utseendet?... Redigerat 11 Juni 2008 av elin1101 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) Om du är för lat för att lära dig programmeringsspråk så ska du ta och glömma hela idén- Det finns inte genvägar till allt här i livet. Redigerat 11 Juni 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Med html gör man hemsidor! Lär dig c++. Php kanske funkar vet jag inte riktigt. Men något program finns de inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Gör så här: 1. Skriv vad tusan du vill i ett textdokument. 2. Döp om filen till "blablabla.htm". 3. Dubbelklicka på filen. Vips så har du ett textbaserat 'spel'. @ Logfan: Det går att göra textbaserade spel med html och javascript och/eller php. Och tillbaka till Elin (?): det finns en mycket rolig grej som heter "google.se". Med den kan man tex söka på "HTML", "C++", "Javascript", blablabla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 12 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2008 Du vet att det säkerligen blir svårare att använda ett program för att skapa ett textbaserat spel än ett programmeringsspråk? :P Men jag rekommenderar iallafal ett programmeringsspråk för att det typ inte finns några program för att skapa textbaserade spel. Jo, det finns rätt många program för texbaserade spel. Har prövat några av dem. Alla är dock lika värdelösa ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 12 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2008 Det bästa hade kanske varit om du lärt dig söka på Google först? Några av massa resultat som dök upp för mig när jag sökte: http://www.conroyhome.net/alan/ab/index.htm http://www.markwelch.com/agt.htm http://markdamonhughes.com/Aiee/ http://www.staining.fslife.co.uk/index.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.