Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Men när man är 100% varnad, då blir man bannad i 36 år. Men vad händer sen? För man skriva i forumet igen? FÅr man en varning igen då om man gör något dumt, och hur skuller det se ut? 110% varnad?

Såhär mycket fakta har jag lyckats plocka ihop kring Fuska.se's varning och banningssystem, säg till om något är helt åt skogen:

Vid 5 varningar eller 100 % på mätaren så sätts ditt användarkonto i en annan användargrupp och får titeln "Avstängd", alla användarkonton i denna kategorin kan inte logga in på obegränsad tid. Sedan tillämpas antagligen också IP-bann vid 5 varningar, alltså den IP:n/dator/nätverk vars det bannade kontot är registrerad till kan inte komma åt sidan... inte för att det har något med saken att göra men det går rykten om att IP-spärren lyfts efter en viss tid. Dock förbli alla avstängda användarkonton stängda och kan inte tas i bruk igen.

Har man blivit bannad så är det egentligen inte meningen att man ska kunna komma tillbaka i och med att man är bannad på obegränsad tid har jag för mig. Att forumet visar att ett konto är bannad i t.ex. 36 år är bara för syns skull, då tiden egentligen är, som sagt, obegränsad.

Gäst Aldrig
Skrivet

Jag tror varningarna blir återställda.

Haha nej, vad får dig att tro det? Har du 5 varningar kan du fortfarande få tillgång till forumet, det är när du blir bannad du inte får tillgång till det längre.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...