Hoppa till innehåll

Mozilla Firefox


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Hejsan!

 

Jag hade Mozilla Firefox förut men irriterade mig på att den inte kunde ersätta IE helt. Alltså det gick inte att utnyttja funktioner, alltså ladda ned saker, från Microsoft.se

Det här betydde att jag då var tvungen att ha kvar Internet Explorer iaf, till vilken nytta liksom?

 

Har dom fixat det här nu, för jag är så otroligt sugen på FF 3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ladda ner en addon till FireFox som gör att du enkelt kan få IE motorn inuti FF.

Den heter IE Tab.

 

Vi får nog dras med att Microsoft inte tillåter andra webbläsare att använda Microsoft Update. För jag tror inte att det hänger på de som utvecklar FF.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Du kan ladda ner en addon till FireFox som gör att du enkelt kan få IE motorn inuti FF.

Den heter IE Tab.

 

Vi får nog dras med att Microsoft inte tillåter andra webbläsare att använda Microsoft Update. För jag tror inte att det hänger på de som utvecklar FF.

Ok, men liksom vad gör den addonen? Och vad menar du med att ta bort IE motorn inuti FF, vad har det för funktion?

 

Och om jag förresten så skaffar Mozilla FF 3, kan jag ändå ladda ned saker via Microsoft Update på Startmenyn?

Redigerat av Justfiwi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Add-on:en gör så att sidan ifråga visas i Internet Explorer, men innuti en flik i FF kan man säga. Precis som om du skulle öppna IE och skriva in adressen.

En motor är det som gör så att sidan visas som den gör. Den hämtar t.ex. in alla bilder på en sida och visar dem på din skärm. Dessa skiljer sig lite åt, det är därför Windows Update inte funkar i Firefox men funkar fint i IE.

 

Ja det kan du, det går för övrigt inte att få bort IE ur datorn helt så du kan känna dig lugn. De länkar som kräver IE kommer att öppnas i IE även om du har avinstallerat det via Lägg till/ta bort program.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IE Tab | Det vet du redan vad det gör...

NoScript | Det blockar script. Är det något nödvändigt script som behövs på en sida så är det bara att tillåta det.

Adblock Plus | Med det kan du ta bort störande reklam på sidor. Har du tagit bort reklam på en sida så laddas sidan snabbare då reklamen inte behöver laddas.

Adblock Plus: Element Hiding Helper | Det gör det lättare att använda Adblock Plus. Med det behöver man bara klicka på t.ex. reklamen för att ta bort den.

PicLens | Man kan söka efter bilder och filmer på sidor som YouTube och få dom visade på en ända lång vägg. Gå ut på piclens.com så ser du hur det ser ut (riktigt snyggt).

CacheViewer | Säger sig självt. Har man besökt en sida så sparas bilder på datorn. Med CacheViewer kan man kolla på alla dessa bilder på ett enkelt sett.

Download Statusbar | Istället för rutan som visas när man laddar ner så kan man få nerladdningarna visade på statusfältet.

HTML Validator | Gör du hemsidor så är det ett jättebra verktyg. Istället för att gå ut på validator.w3.org för att validera din sida så kan du göra det genom att bara öppna din hemsida.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

IE Tab | Det vet du redan vad det gör...

NoScript | Det blockar script. Är det något nödvändigt script som behövs på en sida så är det bara att tillåta det.

Adblock Plus | Med det kan du ta bort störande reklam på sidor. Har du tagit bort reklam på en sida så laddas sidan snabbare då reklamen inte behöver laddas.

Adblock Plus: Element Hiding Helper | Det gör det lättare att använda Adblock Plus.

PicLens | Man kan söka efter bilder och filmer på sidor som YouTube och få dom visade på en ända lång vägg. Gå ut på piclens.com så ser du hur det ser ut (riktigt snyggt).

CacheViewer | Säger sig självt. Har man besökt en sida så sparas bilder på datorn. Med CacheViewer kan man kolla på alla dessa bilder på ett enkelt sett.

Download Statusbar | Istället för rutan som visas när man laddar ner så kan man få nerladdningarna på fältet längst ner i webbläsaren.

HTML Validator | Gör du hemsidor så är det ett jättebra verktyg. Istället för att gå ut på validator.w3.org för att validera dina sidor så kan du göra det genom att bara öppna din hemsida.

 

Det är i stort sett alla addons jag har...

Okej, jag skaffar nog bara Adblock Plus, och den där Element Hiding Helper. Men exakt vad gör den, berätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Du får läsa mitt inlägg igen. Jag uppdaterade visst vad jag skrev medans du postade...

Ok, ska försöka skaffa det. För förra gången så stod den bara och "anslöt" i typ 10 min, så jag stängde av den XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...