DonaldDuck Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 hur får jag bilden bättre? den är ju så suddig nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 Men det är ju enkelt, storleken på bilden är för liten och om du ska ha den som bakgrunds bild måste ju datorn dra ut bild... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 19 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 men den var ju på en sida för skrivbordunderlägg =/ ursäkta för att jag inte vet ycket om datorer men kan man göra den större? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ADRIAN_93 Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 Tar du bilden med skärmklipp! de är bättre än print screen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 (redigerat) men den var ju på en sida för skrivbordunderlägg =/ ursäkta för att jag inte vet ycket om datorer men kan man göra den större? Ja, du kan ändra bildens storlek så att den blir större men då kommer kvalitén att sänkas. Eftersom du har antagligen har upplösningen 1152px×864 och ifall bilden är mindre så kommer bilden att skalas upp när du lägger den som skrivbordsbild, vilket då leder till att den ser pixlig ut som på bilden du visade. Enda lösningen på om du vill ha bilden i bra kvalité på ditt skrivbord är då att högerklicka på skrivbordet > Anpassa > Skrivbordsbakgrund > Centrera. Dock täcker bilden isåfall inte hela skärmen. Vill du att bilden täcker hela skärmen utan kvalitéförluster så får du helt enkelt leta efter en som är minst lika stor som din skärmupplösning. Redigerat 19 Juni 2008 av Hitsugaya Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 19 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 kan man göra så att bilden är lika står då? alltså göra skärmen mindre elr nåt( kan ingenting om datorer) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Njugen Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 kan man göra så att bilden är lika står då? alltså göra skärmen mindre elr nåt( kan ingenting om datorer) Högerklicka på skrivbordet > Anpassa > Bildskärmsinställningar Där kan du skruva ned på din upplösning, dock skulle jag inte ändra någonting överhuvudtaget, eftersom din skärm bara kommer att se konstig ut. Som sagt, om du förstorar eller drar ut bilden så kommer kvalitén att sänkas. Vill du att det ser snyggt ut på skrivbordet så får du hitta en större bild helt enkelt. Finns inget annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 19 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2008 skicka orginalbilden till mig så kan jag göra den större. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.