sebastiannielse Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Nu när Admin skickade mig ett meddelande om att jag fått 1000 FM, så började PM-funktionen att bugga. Se bild: http://www.sebn.us.to/bilder/pmbugg.PNG Det står att jag har 554 meddelanden till vänster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 23 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Uppdatera sidan, Ctrl + F5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 23 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2008 Nu fungerade bättre, nu står det 8 i parentesen. Men hur kommer det sig att det kommer fram 554 meddelanden i parentesen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XXL Skrivet 24 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2008 det buggade såklart <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 25 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2008 Jag menar, var fick den just talet "554" från? Det måste ju varit något uppenbart fel i fuska.se's programkod och admin kanske kan köra en debugkörning och se vad som leder till att man har 554 meddelanden. För det kan ju inte vara så speciellt bra att den rapporterar 554 meddelanden, vad händer nästa gång? trådar som försvinner, eller meddelanden som inte kommer fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 26 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 (redigerat) Med hjälp av nafalri så har jag lyckats återskapa buggen. När jag hade 7 meddelanden och 1 nytt från FuskaBot så påstod PM-systemet att jag hade 554 meddelanden. Nu när jag hade 9 meddelanden och 1 nytt från FuskaBot, så påstod PM-systemet nu att jag hade 725 meddelanden. Det är något med FuskaBot. Admin bör se över programkoden för FuskaBot. Kanske admin får se över vad FuskaBot stoppar in i PM-databasen. Skulle gissa på att den stoppar in något ogitligt värde i fältet för om PM:et är läst, eftersom buggen försvinner när man läst PM:et. Här kommer den nya bilden... http://www.sebn.us.to/bilder/pmbugg2.PNG Redigerat 26 Juni 2008 av sebastiannielse Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 26 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 Så varför fick du fuskamynt av Nafrali? Denna bugen hände ochså mig för 4 min sen stog att jag hade 376 Pm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 26 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 Logfan: Jag skickade 10 FM till honom och bad honom att skicka tillbaka dom. Just för att återskapa buggen för att hitta orsaken. Du kanske kan berätta hur många lästa och olästa meddelanden du hade när det stod att du hade 376 PM. För talet 376 måste ju komma från någonstans. Om man räknar ut vad talet kommer ifrån så kan man säkert få fram exakt var buggen är också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 26 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 Jag har max 15 pm tillsammans, Jag uppdaterade efter buggen då funkade ju det, men skicka ett pm till mig vad som helst så ska jag se om buggen kommer igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sebastiannielse Skrivet 26 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 Buggen kommer när FuskaBot skickar PM. Nafarli och jag har redan testat att han skickar ett PM till mig, så det är inte nya PM det gäller, utan det är när FuskaBot skickar ett PM, tex när man lägger in ett nytt godkänt fusk/recension , får FM eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Logfan Skrivet 26 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2008 Mitt hände när jag bara tryckte på meddelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 (redigerat) Hm, för mig står det att jag har 533 pm... skumt... edit: J*vlar, det har jag ju faktiskt. Det var inget ^^ Redigerat 27 Juni 2008 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.