Hoppa till innehåll

Pm Har Börjat Bugga


Rekommendera inlägg

Jag menar, var fick den just talet "554" från? Det måste ju varit något uppenbart fel i fuska.se's programkod och admin kanske kan köra en debugkörning och se vad som leder till att man har 554 meddelanden.

 

För det kan ju inte vara så speciellt bra att den rapporterar 554 meddelanden, vad händer nästa gång? trådar som försvinner, eller meddelanden som inte kommer fram.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Med hjälp av nafalri så har jag lyckats återskapa buggen.

När jag hade 7 meddelanden och 1 nytt från FuskaBot så påstod PM-systemet att jag hade 554 meddelanden.

Nu när jag hade 9 meddelanden och 1 nytt från FuskaBot, så påstod PM-systemet nu att jag hade 725 meddelanden.

 

Det är något med FuskaBot. Admin bör se över programkoden för FuskaBot. Kanske admin får se över vad FuskaBot stoppar in i PM-databasen. Skulle gissa på att den stoppar in något ogitligt värde i fältet för om PM:et är läst, eftersom buggen försvinner när man läst PM:et.

 

Här kommer den nya bilden...

 

http://www.sebn.us.to/bilder/pmbugg2.PNG

Redigerat av sebastiannielse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Logfan: Jag skickade 10 FM till honom och bad honom att skicka tillbaka dom.

Just för att återskapa buggen för att hitta orsaken.

 

Du kanske kan berätta hur många lästa och olästa meddelanden du hade när det stod att du hade 376 PM. För talet 376 måste ju komma från någonstans. Om man räknar ut vad talet kommer ifrån så kan man säkert få fram exakt var buggen är också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Logfan

Jag har max 15 pm tillsammans, Jag uppdaterade efter buggen då funkade ju det, men skicka ett pm till mig vad som helst så ska jag se om buggen kommer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...